ترویج اُنس با قرآن با آموزش کلام الله به دانش آموزان خوزستانی

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش قرآن به دانش آموزان پایه اول ابتدایی به صورت رسمی در استان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آغاز آموزش قرآن به ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی از امروز شنبه، ۲۹ آبان ماه در مدارس استان گفت: در برنامه قرآنی پایه اول روخوانی، حفظ و آشنایی با داستان‌های قرآنی برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه برنامه آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی با هدف آشنایی دانش آموزان با قرآن از ابتدای ورود به مدرسه اجرا می‌شود که امری ضروری در دوره تحصیل دانش آموزان است، اظهار داشت: هدف از گنجاندن آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی انس با قرآن است و با این کار دانش آموزان از سن بسیار پایین با قرآن آشنا می‌شوند.

مودت با بیان اینکه با توجه به اینکه دوره اول ابتدایی پایه بسیار مهمی است و آموزش قرآن می‌تواند در رشد و تعالی دانش آموز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، تصریح کرد: با آشنایی دانش آموزان با قرآن از این پایه تحصیلی، فرهنگ استفاده از آموزه‌های قرآنی و مطالعه این کتاب آسمانی در زندگی دانش آموزان نهادینه خواهد شد.

فرانک موسوی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم بیان داشت: آموزش قرآن از پایه اول ابتدایی برای دانش آموزان با هدف تدبر و اندیشیدن به مباحث قرآنی است تا در زندگی خود نیز از این آموزه‌ها استفاده کنند، زیرا دانش آموزان با روخوانی کتاب قرآن آشنا می‌شوند و حفظ سوره‌های کوتاه و آشنایی با داستان‌های قرآنی برای پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال این است که علاوه بر روخوانی و یادگیری، حفظ سوره‌های قرآن را نیز آموزش دهد، ادامه داد: آموزش قرآن از پایه اول ابتدایی تا دبیرستان انجام و بیشتر در بحث قرائت قرآن و حفظ جزء سی ام قرآن کار می‌شود.

موسوی بیان داشت: دانش آموزان بیشتر در بحث قرائت قرآن آموزش می‌بینند و تفسیر قرآن نیز با توجه به تناسب سن آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.