رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حمایت طرح های فناورانه انرژی های تجدید پذیر توسط نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس وطن خواه رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در مراسم ششمین همایش انرژی‌های تجدید پذیر ایران گفت: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با توجه به مشکلاتی که در تامین برق توسط انرژی فسیلی ایجاد شده دیگر یک توصیه نیست بلکه ضرورت جدی است. اکنون با توجه به فرایند‌های روبه رشد در کشور، تامین برق و امنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وطن خواه گفت: حدود ۹ درصد کل منابع نفتی و ۱۷.۵ درصد منابع گازی را داریم با این حال شاهد هستیم که در برخی ساعت‌ها در برخی مناطق دچار بی برقی هستند. ضرر این امر برای توسعه کشور و توسعه کسب و کار‌ها بسیار زیاد است؛ بنابراین باید در توسعه زیرساخت‌های تامین برق تجدیدنظر کرد.

وطن خواه ادامه داد: امروزه هزینه انرژی‌های تجدید پذیر در جهان به شدت کاهش یافته و سرعت نصب آن‌ها نیز سرعت گرفته است. ما نیز باید از این فرصت به خوبی بهره بگیریم و برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر گام برداریم.

این مقام مسوول افزود: انرژی‌های تجدید پذیر به دلیل پراکندگی می‌توانند نیاز به احداث خطوط انتقال برق را برطرف کنند و هزینه این بخش را کاهش دهند. اکنون کاربرد‌های انرژی‌های تجدید پذیر بیش از گذشته شده است و دیگر محدودیت‌های سابق را ندارد.

رئیس مرکزهمکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از آمادگی این مرکز برای حمایت از طرح‌های فناورانه بخش انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برات قبادیان معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صمت به عنوان دانشمند برتر در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار