مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از کاشت گندم به روش رایزبد برای اولین بار در سطح ۴.۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایرج دهقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه کشت گندم از نیمه آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل کاشت بالغ بر ۶۰ هکتار گندم به این روش کشت شود.
او با بیان اینکه الگوی کشت و میزان بذر مصرفی یکی از راهکار‌های افزایش عملکرد در واحد سطح است، بیان کرد: در این مزرعه بذر گندم سیروان به میزان ۲۲۴ کیلوگرم در هکتار بر روی پشته‌های بلند و عریض چهار ردیفه کاشته شد.

دهقانی تصریح کرد: توسعه کشت مکانیزه را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و خاطر نشان کرد: کشت رایزبد با کاهش عملیات خاکورزی، نامساعد کردن شرایط رشد بیماری‌های خاکزاد و فعالیت آفات و کاهش ۴۰ درصدی مصرف بذر هزینه‌های تولید را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه  کشاورزی را دانش و هنر کشت گیاهان دانست و ادامه داد: حفظ بقایا، بهبود تهویه خاک و کاهش سله بندی و خفگی بذر از دیگر مزایای کشت بر روی پشته است.

او  افزود: با توجه به کاهش خطر ماندآبی در آرایش کشت رایزبد و گرایش بهره برداران بخش کربال این شهرستان به کاشت گلرنگ و حساس بودن ریشه این گیاه به آب، استفاده از دستگاه مذکور به کشاورزان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار