۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۱ گروه برای طرح راهداری زمستان در خوزستان آماده سازی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: فعالیت راهداری و نگهداری راه‌ها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته، ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، اکیپ‌های راهداری در زمستان افزایش می‌یابد که به همین منظور۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۱ گروه برای طرح راهداری زمستان در استان خوزستان آماده سازی شدند.

او با بیان اینکه از آنجا که در خوزستان بیشترین بارش‌ها در محور‌ها و گردنه‌های شمال و شمال شرقی این استان صورت می‌گیرد لذا عملیات راهداری جاده‌ها در این مناطق به دلیل سیل گیر بودن شامل ریزش برداری نیز است، افزود: هم اکنون ۴ راهدارخانه فعال در جاده‌های خوزستان وجود دارد که هر ساله در فصل بارندگی و برف توان عملیاتی ۲ محور برفگیر تاراز و دهدز در شهرستان‌های اندیکا و ایذه افزایش می‌یابد.

بهرامی نیا با اشاره به اینکه کمک به بازگشایی مسیر و فراهم آوردن امکان عبور و مرور ایمن از سوی راهدارخانه‌های خوزستان انجام می‌شود، تصریح کرد: ۲۹۸ کیلومتر از راه‌های خوزستان برفگیر هستند که ۱۵۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، ۴۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا، ۱۲ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان و ۱۵ کیلومتر نیز در محور روستایی امام زاده عبدالله باغملک قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار داشت: در انبار راهدارخانه تاراز و دهدز ۲۰۰ تن نمک و ۳۵۰ تن شن ذخیره شده که هنگام بارش برف استفاده شود.

این مقام مسئول  در ادامه بیان کرد: طرح زمستانه از ۱۵ آذر تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و پس از آن طرح نوروزی آغاز می‌شود که مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعه‌های مستقر در این محور‌ها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا می‌شود.

خوزستان دارای ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه است که از این میان ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.