مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: طرح جهش تولید در سال زراعی امسال در ۵۸ هزار هکتار از مزارع دیم گندم و جو این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: طرح جهش تولید به منظور افزایش تولید محصولات دیم برای دومین سال متوالی و با پشتیبانی از دیم‌کاران در این شهرستان حال اجرا خواهد شد.

او گفت:موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در انتقال دانش نوین به دیم‌کاران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از طریق کمک به تامین نهاده‌ها از جمله کود‌های بذر مال، سموم دفع آفت‌ها، کود‌های محلول‌پاشی و بیمه محصول، دیم‌کاران را یاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح طی تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از سال زراعی ۱۳۹۹ به مدت پنج سال آغاز شد و دیم‌کاران هشترود از اجرای آن استقبال کردند.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود بیان کرد: برای اجرای این طرح طی سال زراعی امسال در هشترود ۴۰۰ تن نهاده، ۱۲ تن کود بذر مال و ۱۶۵۰ تن انواع ارقام بذر‌های اصلاح شده گندم و جو در نظر گرفته شده و مزارع گندم و جو با مساعدت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حال بیمه شدن هستند.

احمدی اضافه کرد: برای انتقال دانش فنی و نظارت بر اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در این شهرستان ۲۲ نفر از کارشناسان پهنه مدیریت جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.