مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان از احداث شهرک پرورش ماهیان زینتی در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس قراگوزلو، مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در آذرماه کار جانمایی این شهرک انجام می‌شود، گفت: صنعت پرورش ماهیان زینتی بسیار سودآور بوده و برای کشور نیز ارز آوری دارد.

او با بیان اینکه در همدان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای پرورش ماهیان زینتی به ویژه به علت نزدیکی به عراق دارد، افزود: داوطلبان برای ورود به این شغل می‌توانند اعلام آمادگی کنند که در این زمینه آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی پرورش ماهیان زینتی نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی نیست، ادامه داد: این شغل برای خانم‌های خانه دار بسیار مناسب بود که در کنار رسیدگی به امور منزل می‌توانند روزانه دو الی سه ساعت را در مکانی مشخص از منزل خود را به این موضوع اختصاص دهند.

قراگوزلوبا اشار به اینکه داوطلبان نباید نگران بازار فروش ماهیان زینتی باشند، افزود: از سرمایه گذار در این حوزه، بچه ماهی به مبلغ ۴۵۰ تومان خریداری می‌شود و ماهی‌ها پس از پرورش به خود وی به مبلغ سه هزار تومان فروخته می‌شود، بنابراین متقاضیان برای ورود به این شغل نگران بازار فروش این ماهیان نباشند.

اوافزود: انجام این کار سود آور بوده و بستگی به قطعه‌های پرورش داده شده دارد، اما به طور متوسط به ازای هر پنج میلیون تومان ماهانه ۶۰۰ هزار تومان سودآوری خواهد داشت.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برخی استان‌ها در این حوزه ورود یافته و به نتایج مطلوبی دست یافته اند، گفت: در همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و می‌توان به قطب منطقه در پرورش ماهیان زینتی تبدیل شد.

قراگوزلو عنوان کرد: متقاضیان پرورش ماهیان زینتی ابتدا باید دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذارند، همچنین در هنگام پرورش نیز به آن‌ها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.