مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: پیش بینی می‌شود که امسال بالغ بر ۱۶۸ تن محصول خرمالو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ارسلان صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر با بیان اینکه فارس استان اول کشور در تولید خرمالو بوده و شهرستان خفر یکی از مراکز اصلی تولید در فارس است، افزود: حدود ۱۴ هکتار باغ خرمالو در خفر وجود دارد و متوسط برداشت این محصول بالغ بر ۱۲ تن در هر هکتار است.

او با یادآوری اینکه بیشترین سطح باغ‌های خرمالوی استان فارس در سه شهرستان شیراز، خفر و جهرم قرار دارد، گفت: خرمالو میوه‌ای زودرس و پر آب بر است.

صالحی با بیان اینکه بیشترین سطح باغ‌های خرمالو در شهرستان‌های شیراز، خفر و جهرم است، افزود: ارقام خرمالوی استان فارس شامل سیبی، قصردشتی و ژاپنی است.

او با اشاره اینکه برداشت خرمالو تا بهمن ماه ادامه دارد، اضافه کرد: خرمالوی تولید علاوه بر بازار‌های داخل کشور و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آلمان و عراق صادر می‌شود.

خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و مقدار قابل توجهی ویتامین‌های B ۱، B ۲، B ۳ و ویتامین C است.

این میوه مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد، به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار