مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: تزریق بیش‌از ۱۳۶ هزار دُز واکسن کرونا در دو نوبت اول و دوم به مردم دو شهرستان خاش و تفتان انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش   اظهارداشت: ۱۰۰ درصد فرهنگیان، مدیران و معلمان مدارس شهرستان خاش با دریافت دو نوبت واکسن کرونا علیه این بیماری ایمن شدند.

وی بیان کرد:با همراهی اقشار مختلف جامعه بویژه تلاش شبانه روزی تیم‌های بهداشتی طی ۲۵ روز ۲۸ هزار و ۴۰۰ دُز واکسن کرونا در نوبت اول تزریق شده و در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال ایرانی از ۴۵ درصد به حدود ۶۵ درصد رسیده، اما حد انتظار ستاد کرونا برای ایمنی شهروندان بالای ۸۵ درصد قبل از خیز جدید کرونا در شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و رمان خاش اظهار داشت: خوشبختانه با مداخله به موقع و هدفمند توأم با حساسیت و پیگیری‌های اعضای ستاد، تلاش شبانه روزی تیم‌های بهداشتی در اقناع افکار عمومی و تبیین اهمیت واکسیناسیون در مدت دو هفته ۳۱ هزار نفر با دریافت واکسن در دو نوبت علیه کرونا در این شهرستان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: با وجود ارتقای ۲۰ درصدی شاخص واکسیناسیون شهرستان در طول دو هفته به واسطه عزم جدی اقشار مختلف دولتی و مردمی به پوشش تقریبا ۶۵درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال دست یافتیم گرچه این جهش آماری قابل توجه بوده، ولی برای جلوگیری و کنترل کرونا قابل قبول و رضایت‌بخش نیست.

کرد گفت: خوشبختانه با وجود شناسایی موارد جدید ابتلا طی سه هفته گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در مجموعه تحت پوشش خاش و تفتان نداشته ایم.

وی تاکید کرد:جریمه کارمندانی که واکسن نزنند در پنج مرتبه از اخطار کتبی، کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل تا انفصال موقت خدمت حداکثر تا سه ماه تعیین شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش با اشاره به اینکه ارتقای سلامت جامعه نیازمند همراهی و همکاری‌های بین بخشی است بیان کرد: واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر زیادی در جلوگیری از خیز چهارم شهرستانی کرونا، عدم ابتلا به نوع شدید بیماری و کاهش مرگ و میر و بستری در بیمارستان دارد و این تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا به وضوح در شهرستان مشاهده می‌شود.

وی گفت: تقویت طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" به عنوان یک طرح موثر در مدیریت و پیشگیری از کرونا بویژه در امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمناطق با پوشش پایین واکسیناسیون بسیار مهم است.

کرد اظهار داشت: با توجه به گزارش افزایش موارد مثبت کرونا در برخی استان‌ها و احتمال آغاز خیز جدید بیماری اگر می‌خواهیم به روال عادی زندگی برگردیم ۸۵ درصد کل جمعیت باید واکسینه شوند، پس تا ایمنی کامل در شهرستان هنوز فاصله زیادی داریم و از شهروندانی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند تقاضا داریم از فرصت طلایی قبل از پیک جدید استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار