منابع آگاه اعلام کردند آمریکا و انگلیس قصد دارند برای مقابله با حملات سایبری به کشورهایشان با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا و انگلیس اعلام کردند برای مقابله با تهدیدات و حملات سایبری که از جانب کشور‌های دشمن وجود دارد با یکدیگر همکاری خواهند کرد و مقامات اطلاعاتی واشنگتن و لندن هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش بی بی سی اسامی کشور‌های مدنظر آمریکا و انگلیس فاش نشده است، اما این طرح بعد از افزایش نگرانی‌ها در خصوص باج افزار مستقر در روسیه انجام گرفته است و این طرح در هفته گذشته در نشست سالانه روسای اطلاعات آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا در خصوص این طرح گفتند: دو کشور به عنوان کشور‌هایی که مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند برای مبارزه و جلوگیری از این حملات و تهدیدها باید عملیات متناسبی انجام دهند چراکه استاندار‌ها و ارزش‌های ما در حال تضعیف شدن هستند.

بر اساس این گزارش این مشارکت از قدیم الایام وجود داشته و اکنون رویکرد خود را تغییر داده و واشنگتن استراتژی را در پیش گرفته است تا به طور روزانه با دشمنان خارجی در فضای مجازی مقابله و کار را برای آن‌ها دشوار کند.

پیش از این هم آمریکا از همکاری با رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری و باج افزار‌ها خبر داده بود که بر این اساس وزارت خزانه داری آمریکا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد واشنگتن و تل‌آویو برای مقابله با حملات باج افزار‌ها و رسیدگی به امور آن‌ها یک کارگروه مشترک در زمینه امنیت سایبری راه اندازی کرده اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر مورد حملات سایبری گسترده‌ای به مراکز حساس خود قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار