امام جمعه ساری گفت: خودباوری یک واقعیت و فراری دادن مغز‌ها نوعی خیانت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری در خطبه‌های امروز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تاکید بر تقوای الهی و جلوگیری از نفوذ شیطان در دل‌ها با تقوا، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان؛ تلاش دشمنان بر ترک خودباوری و غفلت از توانمندی توطئه‌ای برای فرار مغز‌ها و نوعی خیانت است.

او افزود: دشمنان سعی دارند یک دروغ بین ملت‌ها القا کنند تا انسان‌ها خود را باور نکنند، درحالی که ما می‌توانیم یک واقعیت است و ما نمی‌توانیم یک دروغ است.

آیت الله لائینی گفت: دشمن، سعی دارد ما را از توانمندی‌ها غافل کند و به غارت کشور، استعدادها، معادن و ثروت‌ها دست بزند و از این رو دروغ، غفلت و غارت سه مثلث طلایی خطرناک بوده که دشمن در دستور کار قرار داده است.

او با تاکید براینکه ما می‌توانیم باید به باور عمومی تبدیل شود، افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری؛ با تحصیل نخبگان در خارج و بازگشت برای خدمت به کشور مخالف نیستیم، اما در دانشگاه‌ها، کسانی هستند که جوانان را به هجرت تشویق می‌کنند و این افراد قبایل دشمنان هستند.

خطیب جمعه ساری به مصوبه مجلس شورای اسلامی، پیگیری جریان قرارداد کرسنت اشاره و گفت: به اعتقاد نمایندگان این قرارداد خسارت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و عوامل این قرارداد باید شناسایی شوند.

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه آمریکا درحالی به تازگی چند تحریم علیه کشورما اعمال کرده که از تحریم‌های گذشته نیز دست برنداشته، افزود: تمام تحریم‌های آنان غیرقانونی و ظالمانه است و همه خواهان لغو تمام تحریم‌ها هستیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.