مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: امسال تاکنون ۷۰ هزار تن سیب زمینی این استان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فضلی، مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان  گفت: امسال تاکنون ۷۰ تن سیب زمینی به ارزش ۳۵ میلیون دلاراز استان صادر کرده ایم.

او افزود: سهم بری استان از این میزان صادرات سیب زمینی ۷۶ دهم درصد و سهم بری ارزش دلاری از کل صادرات این میزان محصول ۱۷/۷ درصد بوده است و با اینکه در سهم بری وزنی از کل صادرات محصولات کشاورزی ۴۵ درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی استان به سیب زمینی اختصاص دارد.

فضلی استان همدان را قطب مهم تولید بذر سیب زمینی در کشور اعلام و تأکید کرد: در خصوص کیفیت تولید اقدامات و کار‌های تحقیقاتی و ترویجی خوبی در استان همدان انجام گرفته و مزارعی در زمینه بحث تولید محصول سالم و ارگانیک سیب‌زمینی راه‌اندازی شده که هم اکنون مشغول به فعالیت است.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به رتبه نخست همدان در تولید سیب زمینی اضافه کرد: در حال حاضر یک واحد صنابع تبدیلی سیب زمینی در استان در حال راه اندازی بوده که کار اجرایی طرح ۸۰ تا ۸۵ درصد دارای پیشرفت فیزیکی است.

فضلی ظرفیت این واحد فرنچ فرایز را ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تن برشمرد و گفت: این کارخانه فرآوری سیب زمینی مدرن و به روز محصولات تولیدی آن شامل چیپس، نشاسته و دیگر محصولات فرآوری سیب زمینی بوده که در آینده نزدیک قابل افتتاح و بهره‌برداری است و با بهره برداری از این کارخانه صنایع تبدیلی بخشی از تولیدات سیب زمینی استان با کمک این کارخانه در استان فرآوری خواهد شد.

او افزود: بخشی از محصول سیب زمینی استان همدان علاوه بر صادرات به سایر کشور‌ها به سایر استان‌های کشور از جمله استان‌های جنوبی و مرکزی، اصفهان، شیراز و خراسان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی آذری
۱۰:۴۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
فروش سیب زمینی مهم نیست مهم مدیریت کشاورزی سیب زمینی شدکیلویی 10هزارتومان بادرنظرگرفتن همه جوانب صادرات هم خوب است