طرح برخورد با خودرو‌های آلاینده در استان مرکزی آغاز شده و خودرو‌های آلاینده به پارکینگ منتقل می‌شوند.

محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طرح برخورد با خودرو‌های آلاینده و دارای نواقص فنی از روز پنچشنبه در شهر‌های مختلف استان آغاز شده و خودرو‌های آلاینده به پارکینگ منتقل می‌شوند.

محرابیان افزود: این طرح بر اساس بند ۴ مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اجرایی شده و راهنمایی و رانندگی مکلف است تمام خودرو‌های آلاینده فاقد معاینه فنی را در معابر اصلی شهر متوقف کرده و ضمن اعمال قانون به پارکینگ هدایت کند.

او اضافه کرد: اراک جزو هشت کلانشهر آلوده کشور است و شمار روز‌های ناسالم هوای این کلانشهر از امسال ۱۱۰روز آلوده را تجربه کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از پنج برابر شده و نگران‌کننده است.

به گفته میرزایی، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی استان مرکزی  شهر اراک و شازند از ابتدای امسال تا به امروز ۱۱۰ روز آلوده را پشت سر گذاشته که بعد از اصفهان و البرز در رده سوم در سطح کشور از لحاظ آلودگی قرار گرفته اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دیگه کسی که ماشین مدل بالا داره که مشکلی نداره . اون بدبخت بیچاره ها هستن که مجبورن برای یه لقمه نون با ماشین مدل پایین مسافرکشی کنن تعدادشون هم به اندازه ای نیست که هوا رو آلوده کنن . زورتون به پالایشگاه شازند و آلومینیوم اراک نمیرسه میخواید سر مردم خالی کنید .