سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمان رسیدن آمبولانس‌ها در جاده‌های اصلی حداکثر ۱۴ دقیقه بوده اما این زمان در جاده های فرعی و صعب العبور بیشتر است.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری در بروز حوادث ترافیکی اظهار کرد:امروزه این امکان وجود ندارد که پشت سر هر اتوبوس یک دستگاه آمبولانس حرکت کند تا در صورت بروز حادثه و واژگونی مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کند. رویکرد ما باید به سمت پیشگیری از بروز سوانح ترافیکی در جاده های بین شهری و حتی خیابان های داخل شهر ها برود.

او ادامه داد: آمارها نشان می دهد که حوادث ترافیکی در بین رانندگان حرفه ای در حدود ۴۰ درصد افزایش در کشور داشته است که باید این موضوع ریشه یابی و بررسی شود که ایراد از مهارت رانندگان بوده، وسیله نقلیه یا جاده بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: آمار مشخصی از بروز حوادث در جاده های فرعی و روستایی گزارش نشده است زیرا بیشتر این مصدومان خودشان به مراکز درمانی مراجعه می کنند. اکثر جاده های اصلی تحت پوشش اورژانس است و در صورت بروز حادثه حداکثر ۱۴ دقیقه آمبولانس به محله حادثه می رسد البته این آمار در جاده های روستایی و مناطق صعب العبور بیشتر است.

خالدی تاکید کرد: سازمان اورژانس کشور با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت در مناطق روستایی و حتی صعب العبور اقدام به راه اندازی پایگاه اورژانس و فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی کرده تا در صورت بروز حادثه ای مصدومان را به مرکز درمانی منتقل کند.‌

او افزود: سازمان اورژانس کشور پنج سال پیش تنها پنج فروند بالگرد در اختیار داشت که اکنون این آمار به ۵۰ فروند بالگرد اورژانس رسیده است البته فقط پنج بالگرد تحت مالکیت مستقیم اورژانس است.

خالدی گفت: خودروی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا برخی از ماشین ها وقتی دچار حادثه می شوند، کیسه هوا فعال می شود و مصدومیت سرنشینان جزیی است اما متاسفانه برخی از خودروها در هنگام بروز حادثه سرنشینان دچار مصدومیت های شدیدی می شوند و ماه ها باید در آی سی یو تحت معالجه و درمان قرار بگیرند در صورتی که همین تخت مراقبت های ویژه باید برای درمان بیماران سکته های مغزی و قلبی و تنفسی استفاده شود. از طرفی برخی از مصدومان حوادث ترافیکی تا پایان عمر دچار نقص عضو می شوند و دیگر کاری از دست کادر درمان بر نمی آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار