بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی ابتلا به کرونای خفیف باعث ایجاد پاسخ ایمنی بلند مدت در بیماران نمی‌شود و تنها ۱۶ درصد افراد را در برابر کرونا دلتا ایمن می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با فرا رسیدن فصل پاییز در نیمکره شمالی، بار دیگر شاهد تشدید شیوع کووید ۱۹ در بسیاری از کشور‌ها هستیم. دانشمندان پیش‌تر امیدوار بودند پس از ابتلای افراد به این ویروس، ایمنی بلند مدت در بیماران حاصل شود، اما تحقیقات جدید چیز دیگری نشان می‌دهد.

بر این اساس، محققان می‌گویند افرادی که به کرونای خفیف مبتلا شده‌اند آنتی بادی که در بدن آن‌ها تولید شده است برای طولانی مدت باعث بروز پاسخ ایمنی در آن‌ها نمی‌شود، در حقیقت افرادی که حتی به کرونای ملایم مبتلا می‌شوند حداقل تا یک سال دارای سطحی از آنتی بادی‌ها در بدنشان هستند، اما این سطح از آنتی بادی نمی‌تواند از آن‌ها در برابر نوع جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا محافظت کند.

دانشمندان استرالیایی در تحقیقات خود به بررسی افراد مبتلا به کرونای خفیف پرداخته‌اند، آن‌ها دریافتند ۹۰ درصد این افراد پس از ۱۲ ماه از ابتلا به بیماری همچنان دارای میزانی از آنتی بادی در بدنشان هستند. با این حال، تنها ۵۱ درصد آنتی بادی‌های موجود در بدن این افراد توانایی خنثی سازی نسخه ابتدایی ویروس کرونا را داشتند و ۴۴ درصد این افراد دارای آنتی بادی لازم برای خنثی سازی نوع نخست جهش یافته کووید ۱۹ موسوم به آلفا بودند.

دانشمندان دانشگاه آدالاید می‌گویند این آنتی بادی‌ها در مقابل سایر نسخه‌های جهش یافته کرونا اثربخشی بسیار کمتری دارند به طوری که تنها ۱۶ درصد آن‌ها توانایی مقابله با نسخه دلتا، ۱۱ درصد توانایی مقابله در برابر گاما و تنها ۴ درصد توانایی مقابله با نسخه بتا را داشتند.

در تحقیقات دیگر، دانشمندان برآورد کردند هم اینک بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جهان به کرونای بلند مدت مبتلا شده‌اند. دانشمندان دانشگاه میشیگان برآورد می‌کنند ۴۰ درصد بیمارانی که از کرونا جان سالم به در برده‌اند از کرونای بلند مدت رنج می‌برند.

این دانشمندان اقدام به بررسی ۴۰ مطالعه در ۱۷ کشور جهان کرده و این برآورد حاصل این بررسی هاست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار