کشاورزان شهرستان بشرویه چند روزی است که به برداشت پنبه مشغول شده اند و امیدوار هستند محصول خوبی را از مزارع برداشت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پاییز یادآور روز‌های پر کار برای پنبه کاران بشرویه‌ای است و شهرستان بشرویه با ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

۴ ماه پیش بود که زمین‌های بشرویه به روش حفاظتی زیر کشت محصول پنبه رفت و هزار و ۳۰۰ کشاورز این شهرستان بذر خرداد را در دل زمین‌ها کاشتند.

زمین ها آماده برداشت محصول اند

یکی از کشاورزان پنبه کار بشرویه‌ای می‌گوید: در زمین رقم خرداد پنبه را کشت کرده ام که بذر آن در بشرویه تولید می‌شود.

او ادامه می‌دهد: به دلیل کم آب بر بودن این رقم، در چند سال گذشته تولید آن خوب بوده است و اکنون نیز زمین آماده برداشت است.


بیشتر بخوانید


این کشاورز بشرویه ای با اشاره به اینکه امیدواریم محصول خوبی را امسال برداشت کنیم، بیان می کند: اکنون که پاییز به میانه خود رسیده بهترین زمان برای برداشت طلای سفید است.

دیگر کشاورز پنبه کار بشرویه‌ای با اشاره به اینکه برداشت پنبه از اوایل آبان در بشرویه آغاز شده است، عنوان می کند: ما هر ساله در زمین‌های خود پنبه کشت می‌کنیم و زمان برداشت ۱۲ تا ۲۰ کارگر می‌آوریم.

فعالیت ۸ دستگاه کمباین برای  برداشت طلای سفید

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: برداشت پنبه در بشرویه به وسیله ۸ دستگاه کمباین غوزه چین پنبه و همچنین به صورت دستی انجام خواهد شد.

او افزود: برداشت پنبه تا اوایل دی ماه در زمین های کشاورزی شهرستان بشرویه ادامه دارد .

سرچاهی با اشاره به اینکه تولید پنبه چرخ کارخانه‌های پنبه پاک کنی این شهر را به چرخش درآورده است، اظهار کرد:  سالانه بیش از ۹ هزار تن وَش پنبه در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار