آشپز رستوران جان مشتری را که در آستانه خفگی قرار داشت با انجام مانور هایملیخ نجات داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مانور هایملیخ یا هایملیش یک تکنیک موثر فشار شکمی برای نجات افرادی است که بر اثر گیرکردن غذا یا شیء در داخل گلو در آستانه خفگی قرار گرفته اند. در این تکنیک، فرد نجات دهنده در پشت سر فرد در معرض خفه شدن قرار گرفته و با قلاب کردن دست‌های خود در حالی که یک دست را مشت کرده با دست دیگر آن را می‌گیرد. سپس  فشاری سریع، ناگهانی و نیرومند به قسمت زیردنده و بالای ناف وارد می‌کند تا جسم خارجی از دهان بیرون بیاید.

به تازگی آشپز یک رستوران که به این مهارت آشنا بود موفق شد تا جان یک مشتری را نجات دهد. در حالی که این پسر نوجوان به دلیل گیر کردن غذا در گلویش در آستانه خفه شدن قرار گرفته بود «جوزف رِین هات»، بلافاصله وارد عمل شد و با انجام مانور هایملیخ جانش را نجات داد. ویدئویی که توسط دوربین مدار بسته رستوران ضبط شده چگونگی نجات جان این مشتری را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


در ابتدای این ویدئو این پسر نوجوان در حالی که به علت گیرکردن غذا در گلویش دستپاچه شده و ملتمسانه درخواست کمک می‌کند، بلافاصله آشپر وارد عمل می‌شود. او با قرار گرفتن در پشت سر این نوجوان و قلاب کردن دست‌هایش چند بار مانور هایملیخ را انجام می‌دهد. در این ویدئو مادر این نوجوان که با دیدن این صحنه کاملا آشفته شده و در حال تماس با اورژانس است، دیده می‌شود.

اما در ادامه آشپز موفق می‌شود با انجام این مانور غذا را از دهان نوجوان بیرون آورده و جان وی را نجات دهد. این اتفاق در رستورانی در ایالت ویسکانسین آمریکا رخ داد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی این نوجوان که هویتش اعلام نشده در حال خوردن ساندویچ مرغ بود که ناگهان تکه‌ای از آن در گلویش گیر کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تمام رستوران دارا باید دوره های نجات از خفگی ناشی از پریدن غذا تو گلو رو ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فرو کردن انگشت تو حلق طرفم جواب میده