با حضور خاوئی مدیر عامل بنیاد علوی کشور، اولین خوابگاه شبانه روزی دخترانه علوی قصرقند به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،خاوئی مدیر عامل بنیاد علوی در مراسم افتتاح  طرح گفت: این خوابگاه دانش آموزی با ۸۷۰ متر زیربنا و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال با همکاری موسسه جهادی آل یاسین و مردم منطقه در کمتر از یک سال ساخته شده است.

خاوه‌ای افزود: این خوابگاه ظرفیت ۱۰۰ دانش آموز دختر را دارد.

معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: قصرقند یکی از ۴۱ شهرستان هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در طرح پیشرفت و آبادانی مناطق کم برخوردار کشور است.

وی ادامه داد ارزش پروژه‌های افتتاح شده این شهرستان تا به امروز را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۴۵۰ میلیارد ریال نیز متعلق به پروژه‌های در حال اجرا و یا درحال برنامه ریزی این شهرستان می‌باشد.

خاوه‌ای افزود بنیاد مستضعفان تاکنون ۲۳۳۰ میلیارد ریال برای ۲۹۰ پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان هزینه کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: به طور میانگین ۵۰ درصد ساخت و ساز و توسعه فضا‌های آموزشی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان را خیرین و مجموعه‌های خیریه بر عهده گرفته‌اند و در حال انجام است.

رخشانی افزود: با توجه به شرایط ویژه سیستان و بلوچستان، این استان در حوزه آموزش و پرورش در بسیاری از شاخص‌ها دچار عقب ماندگی تاریخی بوده و با وجود رشد جمعیت دانش آموزی، نیازمند همت و همدلی بیش از پیش خیرین هستیم.

سرحدی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم گفت: اداره کل نوسازی استان در حال ساخت یک فضای آموزشی هشت کلاسه شبانه روزی دیگر در قصرقند است که در سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.