خزانه‌داری آمریکا به ادعای تلاش برای نفوذ در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، ۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعای آن‌که ۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران در تلاش برای تأثیرگذاری و نفوذ در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا بودند، آن‌ها را تحریم کرد. 

براساس بیانیه این نهاد آمریکایی ۶ فرد و ۱ شرکت متعلق به ایران تحریم شده‌اند.

در ابتدای متن این بیانیه ادعایی آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) با استناد به فرمان اجرایی "ایی‌او ۱۳۸۴۸ " (E.O.13848) ۶ فرد و ۱ نهاد ایرانی را به دلیل مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را تحریم کرد.»

در ادامه این نهاد آمریکایی مدعی شد: «آمریکا تلاش کرد تا عواملی از سرتاسر جهان ازجمله از ایران را شناسایی کند که به دنبال تضعیف و ایجاد اختلاف رأی‌دهندگان در انتخابات از راه نفوذ سایبری بودند. این افراد اطلاعاتی نادرست را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، ایمیل‌های تهدیدآمیز و یک ویدئوی جعلی نیز در اینترنت قرار دادند. این ویدئو با هدف تضعیف روحیه رأی‌دهندگان ساخته شد این شایعه را ایجاد می‌کرد که افراد قادرند رأی‌های تقلبی به صندوق‌ها بیندازند.»

«والی آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز مدعی شد: «خزانه‌داری به مقابله با تلاش برای تضعیف یکپارچگی ما در زمینه انتخابات ادامه خواهد داد. اقدام امروز نمودی از تعهد ما به مبارزه با چنین عواملی است که ازسوی دولت‌هایی حمایت می‌شوند.»

خزانه‌داری آمریکا در ادامه ذیل تیتر «تلاش‌های ایران برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا» مدعی شد: «بین اوت و نوامبر ۲۰۲۰ (مرداد تا آبان ۱۳۹۹) عواملی که ازسوی دولت ایران حمایت می‌شدند عملیاتی آنلاین را برای تأثیر بر رأی‌دهندگان و ایجاد اختلاف میان آن‌ها در انتخابات این کشور انجام دادند. این عوامل ایرانی اطلاعات رأی‌دهندگان آمریکایی را از وب‌سایت‌های انتخابات ایالتی به‌دست آورده یا تلاش کردند تا با ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز آن‌ها را بترسانند. علاوه بر این، این عواملِ ایرانی به روشی غیرقانونی به حساب‌های مدیریت محتوایِ چندین نهاد رسانه‌ای آنلاین آمریکا دسترسی پیدا کردند و از این طریق با ویرایش اطلاعات موجود، آن‌ها را جعل کردند. البته اقدامات آن‌ها در نهایت ازسوی اف‌بی‌آی خنثی شد.»

در بخشی دیگر با عنوان «پیامد‌های تحریم» ادعا شد: «در نتیجه تحریم‌های امروز تمام دارایی‌ها و منافع و اموال افراد نام برده شده، مسدود شده است و همچنین افراد آمریکایی به طور کل از معامله با آن‌ها منع شده‌اند. علاوه‌بر این، هر نهادی که ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند شخص تعیین‌شده در این تحریم‌ها باشد نیز تحریم خواهند بود. همچنین مؤسسات و افرادی که پس از این به معامله با این افراد تحریم شده بپردازند نیز تحریم خواهند شد.»

وزارت دادگستری آمریکا نیز در این باره مدعی شد ۲ شهروند ایران در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند اعتماد رأی‌دهندگان به نظام انتخاباتی آن کشور را خدشه‌دار کنند.

این در حالی است که شب گذشته مقام‌های سایبری در آمریکا و همچنین متحدان این کشور ازجمله استرالیا و انگلیس مدعی شدند، گروهی «تحت حمایت» ایران به زیرساخت‌های حیاتی این کشور‌ها در زمینه بهداشت و حمل‌ونقل حمله سایبری کردند.

این ادعا از‌سوی نهاد‌های «پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی» (FBI)، «آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا» (CISA)، «مرکز امنیت سایبری استرالیا» (ACSC) و «مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس» (NCSC) مطرح شد.

هفته گذشته نیز اف‌بی‌آی هشداری برای شرکت‌های آمریکایی فرستاد و مدعی شد: «هکر‌های ایرانی به دنبال وب سایت‌های مجرمان سایبری برای کسب اطلاعات به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و نیز خارجی هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آمریکا چقدر ضعیف و پوشالی شده که دو شهروند ایرانی راحت انتخاباتش رو میریزند بهم و براشون تعیین تاکلیف میکنند! آمریکا دیگه افولش قطعی هست تا 5 سال دیگه آمریکا نقش چندانی در دنیا نخواهد داشت اینجور
Canada
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خود تحریم رو چرا تحریم نمی‌کنید؟؟؟ ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
اینها نشانه های اضمحلال استکبار هستش ، انشاالاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
اگه اینا تحریم ها را برداشتند(واقعا برداشتند) من اسمم رو عوض می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
کم مونده بخاطر خراب شدن سیفون توالت کاخ سفید هم تحریممون کنن


بی خیال آقا یه ۹۰ میلیون نفر بیشتر نیستیم همه مون تحریم کن که هم خودتو راحت کنی و هم مارو
آخرین اخبار