همزمان با گرامیداشت سالگرد مرضیه حدیدچی، معروف به خواهر دباغ حوزه مقاومت این بانوی مبارز و ۱۲ پایگاه مقاومت خواهران در همدان افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، همزمان با گرامیداشت سالگرد مرضیه حدیدچی، معروف به خواهر دباغ حوزه مقاومت این بانوی مبارز و ۱۲ پایگاه مقاومت خواهران در همدان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح همزمان این پایگاه های حوزه مقاومت و پس از اهدای احکام فرماندهان پایگاه مقاومت خواهران یکی از دختران خواهر دباغ در سخنانی گفت: ما امروز با افتتاح این حوزه مقاومت تلاش می کنیم ضمن افزایش مهارت‌های اجتماعی -تربیتی زنان جامعه از تذابیر سیاسی آن‌ها نیز برای تلطیف جامعه استفاده کنیم.

او افزود: ما نسبت به پیشگامان انقلاب /امام راحل ورهبری معظم انقلاب مسئولیم وباید برای اداره جامعه مهدوی و برداشتن محکمتر گام دوم از جان مایه بگذاریم.

حجت الاسلام حسنی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان هم با تشریح زندگی سیاسی اجتماعی خواهر دباغ از او به عنوان یک زن مبارزیاد کردند که توانست اعتماد حضرت امام (ره) راجلب کند وتوانمندی‌های زنان عصر خود را به دنیا نشان دهد.

خانم مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) یکی از مشهورترین زنان مبارز در جریان نهضت اسلامی ایران و از یاران حضرت امام خمینی (س) محسوب می‌شود. زندگی سیاسی او تحت تأثیر تعالیم شهید آیت الله سعیدی آغاز گشته و تحمل شکنجه‌های شدید ساواک، آموزش مبارزات چریکی در سوریه و لبنان تحت نظر شهید چمران و با حمایت امام موسی صدر، محافظت و خدمتگزاری حضرت امام در ماه‌های پایانی اقامت ایشان در نوفل لوشاتو، فرماندهی سپاه همدان و عضویت در هیأت ابلاغ پیام تاریخی امام به گورباچف به سرپرستی آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) از مقاطع مهم حیات سیاسی او می‌باشد.

مسئولیت‌هایی از قبیل ریاست زندان‌های زنان، اولین فرماندهی سپاه غرب کشور، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مسئولیت بسیج خواهران کل کشور، قائم مقامی دبیر کل جمعیت زنان جمهوری اسلامی، تدریس در مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه علم و صنعت و عضویت در شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی از دیگر اشتغالات آن بانوی مجاهد محسوب می‌شود.

خانم دباغ که امام راحل (س) از ایشان به «خواهر طاهره» یاد می‌کردند پس از هفتاد و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب و مملو از افتخارات جهادی، صبحگاه بیست و هفتم آبان ماه نود و پنج در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران چشم از جهان فرو بست و پیکر او پس از اقامه نماز توسط یادگار امام راحل، در جوار حرم مطهر امام به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.