به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجتالاسلام حسنینیا معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه بااشاره به راهاندازی سامانه سامد در راستای پاسخگویی به مشکلات مردم گفت: استمرار خدمات سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) و توجه ویژه به مطالبات شهروندان به عنوان یک زیرساخت بنیادی، یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید است که در پاسخگویی و حل مشکلات اقشار مختلف از سوی دولتمردان نیز تأثیرگذار بوده است.
او بااشاره به اینکه سازمان اوقاف نیز در راستای حل مشکلات مردم همزمان با سفر ریاست جمهوری در این سامانه مستقر است، افزود: اطلاعرسانی لازم در این باره انجام شده و استقبال هم شده است.
معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، راهبردی برای خدمترسانی بهتر به شهروندان و پل بیواسطه ارتباط مردم با مدیران بوده و با حذف بسیاری از فرآیندهای طولانی و زمانبر اداری علاوه بر حل مشکلات مردم، میزان رضایتمندی بالایی نیز در جامعه داشته است.
حسنینیا هدف از سفر به استانها و جلسه و دیدار با مردم را رفع مشکلات حقوقی در ارتباط با موقوفات اعلام کرد و ادامه داد: گاهاً برخی از موضوعات درباره املاک وقفی است که به خوبی اجرایی نشده که از این لحاظ به دنبال حل مسائل موجود هستیم.
معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتباط با تعداد پروندههای وقفی موجود در محاکم قضائی هم گفت: به هیچ وجه روش سازمان این نبوده است که پروندهها را به محاکم قضائی ببریم، یعنی از ۹۴۰ هزار مستأجر اوقافی هیچ شخصی زندانی نشده و تلاش ما این بوده است که با مردم مصالحه کنیم.
حسنی نیا بااشاره به اینکه از پروندههای مهم وقفی بحث اثبات وقفیتها است، ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد در ارتباط با شهرهایی است که موقوفه هستند که در آنجا هم مشکلاتی به وجود میآید.
او بااشاره به همکاری خوب محاکم با اوقاف، گفت: اوقاف خیلی پروندههای درگیر ندارد، اما آمادگی داریم که با پرداخت حقوق وقف رابطه ایجاد شود تا مشکلات مردم هم حل شود و حقوق وقف نیز پرداخت شود.
انتهای پیام/م