خدرلو گفت: شهروندان ریسک ناشی از خطرات، حوادث و بلا‌های طبیعی را به صنعت بیمه واگذار کنند تا از خسارات جبران ناپذیر در امان باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار مهاباد اظهار داشت: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه، مردم با انجام اقدامات ایمنی قبل از حوادث از جمله بیمه کردن اموال و محصولات خود از خسارت‌های جبران ناپذیر از جمله سیل جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه سیلاب اخیر مهاباد بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد، ادامه داد: تعدادی از خودرو‌های آسیب دیده با استفاده از بیمه بدنه خسارت کامل خود را دریافت کردند و خسارت در بخش‌های دیگر نیز در صورت داشتن بیمه جبران پذیر است.

فرماندار مهاباد با اشاره به وجود ساخت و ساز‌های غیر مجاز، افزود: یک کمیته ویژه بررسی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح شهر به خصوص ساختمانی‌های که بیشتر از حد ضوابط دارای طبقات هستند تشکیل شده تا بتوان آن‌ها را شناسایی و مسوولیت حوادث را به مالکان خود آن ساخت و ساز واگذار کرد.

خدرلو با بیان اینکه طبق قانون ساخت و ساز بیش از پنج طبقه در مهاباد مجاز نیست، گفت: باتوجه به کمبود امکانات آتش نشانی امکان خدمات دهی به طبقات فوقانی میسر نیست و ماموران آتش نشانی در ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مهاباد دارای بیشترین احکام تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در سطح استان است، اضافه کرد: شهرداری و آتش نشانی در صدور پروانه ساختمانی به واحد‌هایی که ضوابط را رعایت نکردند و جان شهروندان را تهدید می‌کند، سخت گیرانه عمل کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.