علل آلودگی هوای کلان شهر تبریز در جلسه کارگروه اضطراری کمیته کاهش آلودگی هوای آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما مکرر به مسئولان ذیربط کشوری در خصوص آلایندگی نیروگاه تبریز اطلاع داده ایم تا به موقعیت نیروگاه تبریز ویژه نگاه شود و حداقل سهم سوخت مصرفی تغییر یافته و از گاز استفاده شود، اما تاکنون نتوانسته ایم آن‌ها را مجاب کنیم تا سیستم نیروگاه تبریز را تغییر دهند.

 رحمتی افزود: اگر لازم باشد از دادستان کمک می‌گیریم باید یکسری بحث‌های نظارتی صورت گیرد تا دستگاه‌های مسئول با کسانی که در بخش صنایع به وظایف خود عمل نمی‌کنند برخورد کنند.

وی اظهار کرد: اصل مسئله ما زمانی است که وارونگی هوا اتفاق می‌افتد به همین منظور باید توجه داشته باشیم و از ابزار‌هایی برای مقابله با آلاینده‌های هوا استفاده کنیم.

رحمتی افزود: آمار‌ها یک هشدار است و نشان می‌دهد روز‌های سالم و پاک ما در سال حدود ۱۶۵ روز بوده است، ۱۵۰ روز قابل قبول و مابقی ایام خطرناک است، به شرایط افت کیفیت هوا نزدیک می‌شویم که وضعیت ناسالم برای گرو‌های حساس بیشتر خواهد شد برای جلوگیری از این موضوع باید مصوبات جلسات قبلی را دوباره به کار گرفته و از فعالیت کارخانجات آسفالت و شن و ماسه جلوگیری شود.

عباس نژاد مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: وارونگی هوا اجتناب ناپذیر است و شرکت‌های صنعتی مانند کوره‌های آجر پزی، بازیافت‌ها و سایر کارخانه‌های ایجاد آلاینده در حال فعالیت هستند، باید با این شرایط مقابله کنیم چرا که هوای شهر را مورد تهدید قرار می‌دهد و تاثیر مخربی روی هوا دارد.

 عباس نژاد ادامه داد: در ۵ منطقه مهم شهر تبریز شامل جاده مرند، جاده مایان، آخر مارالان، آخر طالقانی و جاده آناخاتون بیشترین آلایندگی اتفاق می‌افتد که مهمترین آن موضوع بازیافت است، نیروگاه هریس بخش خصوصی است و می‌تواند با گازوئیل فعالیت کند و سهم آنجا را به تبریز اختصاص دهیم.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای به پایداری جوی و آلودگی هوای ۷ کلان شهر از جمله تبریز از امروز ۲۷ آبان ماه هشدار داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.