عجیب ترین کوه‌ها در سراسر جهان/ از تپه شکلاتی تا دودکش جن

در سراسر جهان قله و بلندی‌های زیادی وجود دارند که منظره‌های منحصر به فردی را ایجاد کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ashariealjadid، وقتی به کوه‌ها نگاه می‌کنید، ارتفاع زیاد و پایداری آن‌ها روی سطح زمین اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. اما شاید تپه‌های شکلاتی در فیلیپین یا شاید دیدن کوه‌های رنگین کمانی در چین و یا دیدن ستون‌های عظیم در پارک ملی ژانگ جیاجی چین بیشتر از باقی کوه‌ها برای شما جذاب باشند. در ادامه با کوه‌ها و ارتفاعاتی از سراسر جهان آشنا می‌شوید که ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده اند.

تپه‌های شکلاتی فیلیپین

تپه‌های شکلاتی فیلیپین

در استان بوهول در کشور فیلیپین و در منطقه‌ای به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع، بیش از ۱۲۶۰ تپه پوشیده از چمن سبز وجود دارد که در فصل خشک به رنگ قهوه‌ای شکلاتی در می‌آید و ظاهری منحصر به فرد شبیه یک تکه شکلات به آن‌ها می‌دهد. ارتفاع بلندترین تپه‌ها در این منطقه به نزدیکی ۱۲۰ متر می‌رسد.

کوه اوتمانو

کوه اوتمانو

اگر بتوانید تا ارتفاع ۷۲۷ متری صعود کنید و به قله کوه اوتمانو برسید که در جزیره لیوارد واقع شده است، مناظری خیره کننده از تالاب و صخره‌های مرجانی اطراف جزیره «بورا بورا» را خواهید دید. اما خبر بد این است که صعود به این قله در حال حاضر غیرممکن است، زیرا سنگ‌های آتشفشانی این کوه بسیار شکننده و خطرناک هستند، اما هنوز هم می‌توان از اطراف کوه و مناظر دیدنی آن لذت برد..

سرو توره

سرو توره

صخره‌های پوشیده از یخ و برف و همچنین شیب ۳۱۲۸ متری کوه سرو توره در آرژانتین صعود به قله آن را بسیار چالش برانگیز کرده است. این موانع باعث می‌شود که کوهنوردی در سرو توره تنها برای حرفه ای‌ترین کوهنوردان دنیا امکان پذیر باشد، زیرا به بالاترین سطح مهارت‌های کوهنوردی نیاز دارد که این کوه را به یکی از عجیب‌ترین کوه‌های جهان تبدیل می‌کند.

رشته کوه‌ها بانگالو

رشته کوه‌ها بانگالو

این گنبد‌های کوچک در رشته کوه بانگالو استرالیا شبیه کندو‌های غول پیکری هستند که بسیار شکننده بوده و بالا رفتن از آن‌ها کاملا ممنوع است. این کوه‌ها در پارک ملی بورنولولو قرار دارند که بیش از ۲۰ هزار سال محل زندگی بومیان بوده است. هیچ کس تاکنون نتوانسته از این کوه‌ها که ممکن است در هنگام بالا فرو بریزد و تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین رشته کوه‌های جهان شود، بالا برود.

کوه کینابالو

کوه کینابالو

کوه کینابالو به دلیل ارتفاع ۴۰۹۲ متری خود یکی از چشمگیرترین کوه‌های جهان شمرده می‌شود و دومین کوه بلند در آسیای جنوب شرقی است. این کوه و محیط اطراف آن جزئی از پارک ملی کینبالو مالزی در جزیره بورنئو قرار دارد که محل زندگی اورانگوتان‌ها همچنین یکی از متنوع‌ترین مکان‌های بیولوژیکی در روی زمین است.

دودکش‌های جن

دودکش‌های جن

این دودکش‌ها در منطقه کاپادوکیه ترکیه در اثر جریان‌های گدازه‌ای که در گذشته در اثر فوران‌های آتشفشانی آزاد می‌شد تشکیل شده اند، چندین قرن پیش مردمی که در آنجا زندگی می‌کردند برخی از این دودکش‌ها را تراشیده و به خانه تبدیل کردند. مکان‌هایی به خانه‌های افسانه‌ای اِلف‌ها و گابلین‌ها هستند و افسانه‌های باستانی زیادی در مورد آن‌ها گفته می‌شود.

برج شیاطین

برج شیاطین

برج شیاطین، واقع در منطقه Bear Lodge، ۳۸۶ متر ارتفاع دارد و اولین بنای یادبود ملی ایالات متحده است و یک جاذبه توریستی محبوب محسوب می‌شود.

کوه‌های رنگین کمان

کوه‌های رنگین کمان

هنگامی که برای اولین بار به این کوه‌ها واقع در ژئوپارک ملی Zhangye در چین نگاه کنید، تصور می‌کنید که در حال تماشا کردن یک اثر هنری هستید. ارتفاع قله‌ها در این مکان به چند صد متر می‌رسند و رنگ‌ها در ارتفاعات مختلف از این کوه‌ها متفاوت هستند که به ظاهر غیر عادی، اما زیبای آن‌ها منجر شده است. ماسه سنگ و مواد معدنی بیش از ۲۴ میلیون سال پیش با هم فشرده شده اند، تا چنین رنگ‌ها و شکل‌های منحصر به فردی را ایجاد کنند.

ستون‌های ژانگ جیاجی

ستون‌های ژانگ جیاجی

اگر فیلم معروف «آواتار» را دیده باشید، باید بدانید که ایده شمایل ستون‌ها در این فیلم از «ستون‌های ژانگ جیاجی» الهام گرفته شده است بسیاری از این ستون‌ها بیش از ۲۰۰ متر ارتفاع دارند و در کنار دره‌های متعدد با رودخانه ها، برکه ها، دریاچه ها، و آبشار‌های جذاب قرار گرفته اند. این مکان همچنین شامل ۴۰ غار به علاوه یک پل طبیعی است که یکی از مرتفع‌ترین پل‌های طبیعی جهان محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.