رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استان رتبه اول کشور را در تولید نهال شناسه دار و عنوان برتر را به لحاظ کیفیت نظارت بر تولید نهال دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از نهالستان قیزیل گل قاضی جهان در شهرستان آذرشهر گفت: در حال حاضر ۳۰ نهالستان در استان در حال فعالیت هستند و آذربایجان شرقی قطب تولید نهال شناسه دار در کشور است.

وی تعداد کل نهال تولید شده در استان را دو میلیون و ۴۵۰۰ اصله عنوان کرد و افزود: مصرف داخلی استان ۵۰۰ هزار اصله نهال است که مابقی به استان‌های دیگر و کشور‌های همجوار صادر می‌شود.

او گفت: در سال ۹۹ تعداد ۵۰ هزار اصله نهال از استان به دو کشور ارمنستان و گرجستان صادر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان آذرشهر رتبه اول تولید نهال را در بین ۱۰ شهرستان تولید کننده نهال آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است گفت: یکی از این نهالستان‌های موفق شهرستان آذرشهر، نهالستان قیزیل گل قاضی جهان است که علاوه بر تولید نهال، در زمینه تحقیقات و جمع آوری گونه‌های دارای صفات مرغوب نیز فعالیت داشته و کار‌های خوبی در این زمینه و تولید نهال مرغوب انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: تولید نهال به صورت قراردادی توسط نهالستان قیزیل گل قاضی جهان صورت می‌گیرد بدین ترتیب که با خریداران نهال قرارداد خرید محصولات تولیدی این نهال‌ها را نیز منعقد می‌کنند که در نوع خود کم نظیر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در کنار این نهالستان یک کارگاه کوچک فرآوری محصولات باغی هسته دار نیز راه اندازی شده است افزود: صندوق کارآفرینی امید با تفاهم انجام شده از این نوع فعالیت‌ها حمایت‌های تسهیلاتی لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام . ادرس نهالستان کجاست؟