روزانه به ۲۰۰ واحد خون نیاز داریم/ لزوم استقرار پایگاه انتقال خون ثابت در شهرستان‌های کرمانشاه

روزانه در استان کرمانشاه نیاز به ۲۰۰ اهداکننده داریم تا علاوه بر تأمین نیاز مراکز درمانی بتوانیم ذخایری برای روز مبادا داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در خصوص ذخایر خونی استان، اظهار داشت: نیاز به خون به دلیل مصرف بالا و کوتاه بودن طول عمر فرآورده‌های خونی، یک نیاز همیشگی است.

او گفت: روزانه و به‌طور مستمر در استان نیاز به ۲۰۰ نفر اهداکننده داریم تا علاوه بر تأمین نیاز مراکز درمانی بتوانیم ذخایری برای روز مبادا داشته باشیم این در حالی است که بطور میانگین روزانه ۱۵۰ اهداکننده داریم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه نداشتن مراکز ثابت خون‌گیری در شهرستان‌ها را به‌عنوان یکی از چالش‌های جدی در این زمینه عنوان کرد و افزود: به دنبال ایجاد مراکزی در شهرستان‌ها هستیم که در این راستا نیازمند حمایت خیرین هستیم.

او از افتتاح مرکز شماره ۲ اهدای خون در مرکز استان طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: در شهرستان‌ها اهدای خون توسط تیم‌های سیار انجام می‌شود.

صالحی‌فر اضافه کرد: با توجه به نیاز استان به خون تنها مرکز اهدای خون استان در شهر کرمانشاه روز جمعه در نوبت صبح در خدمت اهداکنندگان خون است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار