رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورگفت: بایستی در برنامه‌ها و روش‌های آموزشی تغییر ایجاد کنیم و با بینشی کارآفرینانه به آموزش‌ها نگاه کنیم تا مطابق با علم روز و نیاز جامعه، آموزش‌هایی اثر بخش و با کیفیت را به جامعه ارائه دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اظهار کرد: مهارت آموزی به جوانان باعث می‌شود تا آنان در ادامه مسیر زندگی بتوانند موفق‌تر ظاهر شوند و با بدست آوردن شغلی مناسب و پایدار و تشکیل خانواده و نداشتن دغدغه معیشتی به خوشبختی نزدیکتر شوند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سعادت و سلامت جامعه در دست جوانان است و توانمند سازی جوانان با ارائه آموزش‌های مطعوف به بازار کار وظیفه ما است.

او با بیان اینکه ما امروزه در یک نقطه عطف در حوزه مهارت آموزی و تعالی آموزش‌های مهارتی قرار داریم، گفت: نظام صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌ها در سایر کشور‌های جهان و به خصوص کشور‌های پیشرفته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به نحوی که فرد در قبال خدمتی که ارائه می‌دهد کاملا مسئول است و در صورت نداشتن صلاحیت حرفه‌ای با وی برخورد می‌شود.

حسینی نیا بیان داشت: تصدی گری آموزش‌های مهارتی بایستی به تدریج به بخش خصوصی واگذار شود، ولی کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی به جد در دستور کار قرار دارد.

او اعلام کرد: افراد دارای یک یا چند مهارت قطعا در جامعه بیکار نمی‌مانند و در شرایط حاضر مهارت آموزی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های برون رفت از وضعیت موجود در حوزه کسب و کار باشد.

حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان فارس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد سال جاری به ارائه برنامه‌های این اداره کل در راستای ارائه خدمات شایسته به جویندگان مهارت پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
کاش توی این جلسه به وضع اسفناک دریافتی کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در استانها هم میپرداختید بد جور شرمنده اهل وعیالیم بخدا، بدجور