سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از حمله پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به فرودگاه «أبها» عربستان و انهدام این پهپاد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح یمن علیه این ائتلاف متجاوز خبر داد و اظهار کرد: یک فروند پهپاد انفجاری از نیرو‌های یمن به سمت فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.

براساس ادعای تکراری ائتلاف سعودی موفق به رهگیری و انهدام این پهپاد یمنی پیش از برخورد زمین شده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی العربیه، ترکش‌ها و قطعات این پهپاد که از سوی ائتلاف سعودی هدف قرار گرفته شده، در داخل محوطه فرودگاه أب‌ها سقوط کرده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی، نوشته است که، عربستان اقدامات لازم را بمنظور حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام خواهد داد.

چندی پیش نیز پس از انتشار اخباری مبنی بر پیشروی نیرو‌های صنعاء در استان‌های مأرب (شرق صنعاء) و الحدیده (غرب یمن)، اعلام شد کهارتش یمن بر دو منطقه دیگر در جنوب مأرب تسلط یافته اند.

نزدیک به هفت سال است که ائتلافی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آمریکا و انگلیس به یمن حمله کرده و علاوه بر حملات نظامی گسترده علیه مردم این کشور آنان را تحت شدیدترین محاصره‌های اقتصادی قرار داده‌اند که منجر به بحران‌های انسانی فجیعی شده است، در این میان ارتش و کمیته‌های مردمی به مقابله با این متجاوزارن پرداخته و توانستند در عرصه جنگ پیروزی‌های قابل توجهی به دست بیاورند. درحال حاضر نیز مردم و قبایل استان مأرب نیز به صف ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پیوسته و خواهان اخراج ائتلاف از سرزمین‌های خود هستند.

از سوی دیگر، سرتیپ «عبدالله بن عامر» از مسئولان وزارت دفاع یمن در سخنانی اعلام کرده است که، صهیونیست‌ها فعالیت‌های خود را در یمن از دهه گذشته گسترش داده و مستنداتی از قرارداد‌های همکاری دولت مستعفی یمن با رژیم‌صهیونیستی در سال ۲۰۰۴ وجود دارد.

او در ادامه فاش کرد: صهیونیست‌ها بعد از فقدان قدرت خود در یمن حملات گسترده‌ای علیه حریم هوایی و دریایی یمن انجام داده‌اند که جزئیات این حملات تا‌کنون فاش نشده است. حملات و تجاوز‌های اسرائیل به این دلیل است که صهیونیست‌ها یمن را خطری بزرگ و مانعی اساسی برای تسلطشان بر مناطق جنوبی دریای سرخ می‌بینند.

عامر اضافه کرد: صهیونیست ها به هر طریقی قصد دارند جلوی استقلال و آزادی یمن را بگیرند، زیرا این اقدام باعث کشف نشدن حقایق تاریخی در نفوذ آن‌ها به یمن و جلوگیری از کوتاه شدن دستشان از این کشور خواهد شد. آمریکا و اسرائیل در حال سنگ‌اندازی و جلوگیری از استقلال یمن هستند و دولت یمن در آینده اطلاعات جدیدی را در رابطه با دخالت‌ها و عملیات‌های این کشور‌ها در یمن افشا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، ائتلاف سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار