رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل گفت: ۲ هزار جلد کتاب تاریخی و فرهنگی به کتابخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان اهدا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، میرحسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل اظهار داشت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی تعداد ۲ هزار جلد کتاب از سوی علیرضا خسروی از کارشناسان اسبق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌منظور راه‌اندازی بنیاد ایران‌شناسی شعبه سیستان به این اداره اهدا شد

وی افزود؛ این کتاب‌ها اکثرا در زمینه تاریخ، فرهنگ، مردم‌شناسی و ... بوده و در چاپ‌های قدیمی و سه دهه قبل از کتابخانه شخصی نامبرده است که در اختیار کتابخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل بیان داشت؛ یکی از مباحث مهمی که کارشناسان و پژوهشگران حوزه سیستان آن را دنبال و مطرح می‌کنند راه‌اندازی شعبه واحد بنیاد ایران‌شناسی در سیستان است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و وجود مؤلفه‌های تاریخی موجود و پیشینه بسیار مثبتی که حوزه سیستان در سطح ملی و جهانی دارد لازم است تا شعبه بنیاد ایران‌شناسی سیستان راه‌اندازی و برای ثبت و معرفی این ارزش‌ها به مردم کشور از راه پژوهش و تاریخ‌نگاری تلاش شود

میرحسینی تصریح کرد: در کتابخانه این اداره هزار و ۶۰۰ جلد کتاب وجود دارد که با اضافه‌شدن این کتاب‌های نفیس و مهم، تعداد جلد‌های این کتابخانه به ۳ هزار و ۶۰۰ مجلد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار