مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در شمال استان به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و کمینه میدان دید به ۹۰۰ متر کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در شمال استان به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و کمینه میدان دید به ۹۰۰ متر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت از صبح امروز وزش باد شدید و گردوخاک پنج شهرستان شمال استان و برخی مناطق شرقی و نوار غربی استان را فرا گرفته است.

وی افزود: تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت وزش این باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت و در زهک به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باد شدید و خیزش گردوغبار سبب کاهش شدید دید افقی در مناطق درگیر شده است به طوریکه کمینه دید در زهک به ۹۰۰ و در زابل به ۲۰۰۰ متر رسیده است.

حیدری اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس گزارش‌های محلی بادوگردوخاک شدید شعاع دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی شمالی استان را نیز به شدت کاهش داده است به طوریکه در برخی مسیر‌ها رفت و آمد خودرو‌ها با کندی همراه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وزش باد، سرمای هوا و یخبندان موقت شبانه نیز در روز‌های پیش رو برخی نقاط شمالی و مرکزی استان را فرا می‌گیرد که ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از هرگونه خسارت‌های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری افزود: تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش دام و طیور، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و کنترل ضد یخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع توفان شن و کاهش شدید دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضرور تا زمان عادی شدن شرایط خودداری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار