مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی شاهرود گفت: اعضای کانون و دانش آموزان شاهرودی با انجام فراخوان طی نامه‌ای به شهردار، شهر رویایی خود را توصیف می‌کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ملیحه آقا حسینی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی شاهرود در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار که گروهی از کودکان و نوجوانان برگزیده این کانون نیز در آن حضور داشتند، افزود: اعضای کانون و دیگر کودکان شاهرودی در این نامه شهر رویایی خود را توصیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان شاهرودی تا اسفند ماه برای نوشتن این نامه فرصت دارند ادامه داد: تاکنون ۴۰ نامه با این عنوان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود ارسال شد.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی شاهرود با بیان اینکه پنج نامه به صورت نمادین در این نشست توسط نویسندگان خوانده شد، گفت: در این نشست کودکان با زبان شیوا و دلنشین کودکانه، تصویری از رویا‌های خلاقانه خود را برای شهردار نگاشته و خواندند.

به گفته وی، در این نامه‌ها، خانه درختی در بوستان‌های شهری، ظرفی پر از شکلات، شست وشوی تجهیزات و بوستان‌ها، توجه به ورزش، شادابی و نشاط کودکانه در معابر شهری و سیما و منظر شهری چشم نوازی می‌کرد.

آقاحسینی ابراز داشت: طنازی زبان کودکانه در بیان آرزو‌ها در دست یافتن به آن‌ها موثر است.

رئیس شورای شهر شاهرود هم در این نشست گفت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید، جهت دار و فن سخنوری در اعضای کانون با همت و تلاش مربیان از کودکی در آن‌ها تعالی می‌یابد.

مهدی ترابی افزود: دست پرورده‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدون دغدغه و فشار روحی و روانی اهداف و آمال کودکان را بیان و تا دستیابی به آن‌ها پیگیری می‌کنند.

شهردار شاهرود هم در این نشست گفت: با مساعدت اعضای شورای شهر شاهرود همه تلاش خود را برای جامه عمل پوشاندن به رویا‌های کودکان در این شهر به کار خواهم گرفت.

محسن احمدی افزود: در راستای معرفی شهر شاهرود به عنوان شهر دوستدار کودک اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

در این آیین از کودکان حاضر در این نشست که نامه‌های خود را خواندند با اهدای لوح، تقدیر شد.

همچنین از زهرا امینی نسب عضو کانون و برگزیده استانی جشنواره بین المللی قصه گویی و نقالی آرش کمانگیر و حسین فهمیده تجلیل شد.

شهرستان شاهرود با سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی، شهرک بهارستان و شهر بسطام برای پرورش کودکان خلاق‌تر و اهل مطالعه فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.