اسحاق هرتزوگ و شی جینگ بین در تماسی تلفنی مسائل مختلف ازجمله توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «شی جین بینگ» رئیس‌جمهور چین در اولین تماس تلفنی خود، پرونده هسته‌ای ایران، توافقات سازش کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر قدس موسوم به توافقات «ابراهیم» و نیز روابط دوجانبه را بررسی کردند.

سخنگوی رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرتزوگ رئیس‌جمهور چین را در جریان پیشرفت‌های توافقات سازش قرار داده و گفته است: توافقات میان اسرائیل و کشور‌های عربی باید مورد حمایت جامعه بین الملل باشد.

سال گذشته کشور‌های امارات، بحرین و برخی دیگر از کشور‌های عربی با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطینی و نیز جنایات رژیم اشغالگر علیه آن‌ها، روابط خود با این رژیم را عادی و طی ماه‌های اخیر از طریق اقدامات سیاسی، تبادلات تجاری و مانور‌های نظامی درصدد تقویت روابط خود با صهیونیست‌ها برآمدند.

رئیس رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و اقدامات تروریستی آن در منطقه و علیه دانشمندان ایرانی، مدعی شده است که ایران ثبات منطقه را برهم می‌زند و باید از دستیابی آن به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود.

این ادعا‌های هرتزوگ در حالی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن صد‌ها کلاهک هسته‌ای و حمایت از تروریسم، بزرگترین تهدید علیه امنیت و ثبات منطقه به شمار می‌رود.

دو طرف همچنین در این تماس تلفنی دستورکار کمیته‌های مشترک چینی-صهیونیستی برای همکاری‌های ابتکاری که سال ۲۱۰۴ با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه تأسیس شده است، را بررسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
اون "ثباتی" که اسراییل حرامزاده میخواد تو خاور میانه ایجاد کنه، خب معلومه که باید بر هم زده بشه!
آخرین اخبار