سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر از ممکن نبودن بازگشایی مدارس این شهرستان تا واکسیناسیون‌۷۰ درصدی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، عمید زاده ،سرپرست فرمانداری خرمشهر خرمشهر در نشست شورای آموزش و پرورش خرمشهر در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا مدارس پس تزریق ۷۰ درصدی واکسن به دانش آموزی در هر ۲ دز مجوز بازگشایی خواهند داشت و در آن صورت نیز تنها دانش آموزان واکسینه شده اجازه حضور در کلاس درس خواهند داشت.

سرپرست فرمانداری خرمشهر همچنین با گلایه از وضعیت مدارس بیان کرد: مشکلاتی مانند جمع آوری پسماند و پس زدگی فاضلاب شرایط حضور برای دانش آموزان را نامناسب ساخته است و بر این اساس نیاز است تا اداره هایی مانند شهرداری، مخابرات و اداره برق با آموزش و پرورش این شهرستان همکاری کنند تا این مشکلات برطرف شود.

ایرج جلیلیان،رئیس مرکز بهداشت خرمشهر نیز در این جلسه از واکسینه شدن ۷۰ درصد دانش آموزان خرمشهری خبر داد و افزود: خرمشهر از نظر واکسیناسیون دانش آموزان در سطحی بالاتر از آبادان و شادگان قرار دارد با این حال آغاز مدارس نیاز به دریافت هر ۲ واکسن در ۷۰ درصد جامعه دارد.

محمد علی احمدزاده، رئیس آموزش و پرورش خرمشهر نیز تامین نشدن سرویس دانش آموزان روستایی در غرب کارون و ضعیف بودن شبکه اینترنت را از جمله مشکلات اساسی این منطقه برشمرد.

عباس پورمند ، بخشدار مرکزی خرمشهر هم از کمبود تجهیزات مدارس و ساعت کار کم مدارس به علت حضور دیرهنگام معلمان به کلاس درس غرب کارون به عنوان دیگر مشکلات یاد کرد.

بنا بر گزارش های ارائه شده در این نشست ظرف دو سال اخیر ۹۳ مدرسه در خرمشهر تجهیز و ۱۹ مدرسه نیز تعمیر شده است اما ۵۶ مدرسه در این شهرستان همچنان نیاز به تعمیر دارند.

بر اساس مصوبات شورای آموزش و پرورش خرمشهر شرکت نفت و گاز اروندان و نیشکر میرزا کوچک خان موظف به تامین سرویس مدارس شدند و تقویت شبکه در غرب کارون در سطح استانی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
اصلا به طور کلی نباید مدارس خوزستان خصوصا اهواز باز بشن