امام جمعه اصفهان گفت: نماز نردبان ترقی انسانیت است و باید هر روز در جامعه بیشتر ترویج‌ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان امروز در همایش نماز و معنویت در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، گفت: دین اسلام متکی بر سه بخش اعتقادات، عبادات و اخلاقیات است.

وی ادامه داد: اعتقادات باور درونی و قلبی است، ولی عبادات و اخلاقیات جنبه عملی و اجرایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تقسیم عبادات به فردی و اجتماعی، تصریح کرد: هدف عبادات فردی اصلاح فرد و هدف عبادات اجتماعی اصلاح جامعه است.

وی با بیان اینکه همراهی نماز و زکات در بسیاری از آیات قرآن مشهود است، اضافه کرد: مهمترین عبادت فردی نماز و مهمترین عبادت اجتماعی زکات و کمک به محرومان است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: آنچه موجب فلاح و رستگاری انسان است نماز کاملی است که همراه با خضوع و خشوع در ابتدای وقت ادا شود و لذا چنین نمازی است بر اساس روایت موجب وحشت و سرگردانی شیطان می‌شود.

همچنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در این مراسم گفت: توجه به اخلاق و معنویت و به ویژه نماز همواره در سپاه یک اولویت است و همواره نماز جماعت در سه وقت در رده‌های مختلف سپاه اقامه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحمت اله صادقی تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی به معنای نظامی‌گری و مدیریت صرف نیست بلکه مهمترین رکن در این مکتب توجه به نماز و معنویت است.

وی خاطر نشان کرد: نماز عامل دوری فساد و فحشا از جامعه است و مسئولان در حکومت اسلامی باید توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

اجلاس نماز و اقتدار معنوی امروز با حضور امام جمعه، استاندار و برخی مدیران کل در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.