اتحادیه اروپا از اختصاص ۷۹۳ هزار دلار برای کمک به مهاجران در مرز بلاروس از طریق صلیب سرخ جهانی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۷۰۰ هزار یورو معادل ۷۹۲ هزار دلار برای کمک‌های اضطراری به مهاجرانی که در مرز با بلاروس گیر کرده اند، اختصاص می‌دهد.

یانز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا از شرکای بشر دوست خود برای کمک به کاهش درد و رنج افرادی که در مرز‌ها و سایر بخش‌های بلاروس گیر افتاده‌اند، حمایت می‌کند. خواستار دسترسی مداوم سازمان‌های بشردوستانه از هر دو طرف برای رسیدن به این گروه بزرگ از پناهندگان و مهاجران و ارائه کمک‌های فوری به آن‌ها هستم.»

کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد: کمک‌ها از طریق کمیته بین المللی صلیب سرخ ارائه خواهد شد. قابل ذکر است که این کمک صرف خرید مواد غذایی، پتو، دارو و محصولات بهداشتی خواهد شد.

چندی پیش، دولت بایدن از قصد خود برای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس به دلیل بحران مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان خبر داده بود. در ادامه، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس وضع کرد. این تحریم‌ها هر فردی را که در تسهیل انتقال مهاجران نقش داشت، شامل می‌شد.

با هجوم چندین هزار نفر از خاک بلاروس به مرز لهستان تنش‌ها در این منطق شدت گرفت. برخی از این مهاجران سعی داشتند با عبور از سیم های خاردار وارد خاک لهستان شوند. تنش‌ها کماکان در این منطقه وجود دارد و در حال حاضر حدود ۲ هزار مهاجر در کمپ‌های موقت به سر می‌برند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار