پایان کار سومین جشنواره استانی کتاب سال/تجلیل از ۲۰ خالق برتر کتاب سال کرمانشاه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : در ابتدای تیرماه پوستر سومین جشنواره استانی کتاب سال استان کرمانشاه با عنوان جایزه استاد «بهزاد کرمانشاهی» رونمایی شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : در ابتدای تیرماه پوستر سومین جشنواره استانی کتاب سال استان کرمانشاه با عنوان جایزه استاد «بهزاد کرمانشاهی» رونمایی شد و تا ۱۰ شهریور۲۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

او گفت : در نهایت ۳۶ عنوان به مرحله دوم راه پیدا کردند که کتاب‌ها و انتشاراتی‌های برتر امروز معرفی شدند.

او با تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی افزود: بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در حوزه کتاب و کتابخوانی در ۱۳ شهرستان و استان داریم که اکنون در حال اجرا است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: همزمان با هفته کتاب به منظور حمایت از نویسندگان و ناشران ۶۹ عنوان کتاب با مبلغ ۹۱ میلیون تومان خریداری شده است که توسط ۵۱ ناشر و نویسنده به تعداد سه هزار و ۵۷۰ جلد به چاپ رسیدند.

تیموری اجرای طرح فروش پاییزه کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در کتاب فروشی‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب دانست و گفت: ۷۲۰ میلیون کتاب در این هفته به مدارس، دانشگاه ها، مساجد، حوزه‌های علیمه، زندان‌ها و سایر ادارات اهدا شد.

او با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم» است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همزمان با این هفته، روز یکشنبه، ۳۰ آبان، آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب یکی از مادران شهدا را در تالار وحدت برگزار خواهد کرد.

هفته کتابخوانی فرصتی برای توسعه و ارتقای فرهنگ

مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : هفته کتابخوانی فرصتی برای توسعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

او با اشاره به شعار امسال هفته کتابخوانی، گفت : بیست و نهمین دوره هفته کتابخوانی کشور با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

تیموری در خصوص سایر برنامه‌های هفته کتابخوانی در شهرستان کرمانشاه، افزود: برنامه‌هایی اعم از نواختن زنگ کتاب در هنرستان هنر‌های زیبا، بازدید از کتابفروشی‌ها، همچنین اهدای کتاب به علاقه‌مندان کتابخوانی در حاشیه شهر، امور زندان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: بررسی کتابفروشی‌های استان کرمانشاه نشان می‌دهد که از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون فروش کتاب کاهشی نبوده و مردم با توجه به محدود شدن فعالیت‌های جمعی کتاب را به عنوان سرگرمی انتخاب می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.