رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال صادرات خمیرمایه از بزرگترین کارخانه این محصول در کشور ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ۱۰ درصدی صادرات از بزرگترین کارخانه خمیرمایه کشور خبر داد و گفت: امسال تاکنون سه هزار تن خمیرمایه در این کارخانه تولید و یک هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است.

او  افزود: این میزان صادرات بیش از دومیلیون و ۸۳ هزار دلار برای کشورارزآوری به همراه داشته است.

رستمی گفت: محصول خمیرمایه به کشور‌های لبنان، روسیه، ازبکستان، اکراین، ارمنستان، قرقیزستان، گرجستان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان صادر شده است.

رستمی، میزان درآمد محصول خمیرمایه این واحد تولیدی را سالانه حدود ۱۵۰ میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: این استان بخش عمده‌ای از خمیرمایه استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید


او، تعداد افراد شاغل در این واحد صنعتی را ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم دانست و گفت: سالانه بیش از ۴ هزار تن محصول خمیرمایه در این واحد تولید می‌شود که این میزان ظرفیت، اکنون قابل توسعه نیز است.

رستمی با اشاره به اینکه کارخانه خمیرمایه صادر کننده نمونه بوده است افزود: ۳۰ درصد محصولات این کارخانه به خارج از کشور‌... صادر می‌شود.

کارخانه خمیر مایه چهارمحال و بختیاری با ظرفیت اسمی سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن خمیرمایه خشک، در منطقه صنعتی ناغان و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع قرار دارد.

این واحد تولیدی در تیرماه ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد و در حال حاضر بیش از نیمی از محصول آن به ۸ کشور دنیا صادر می‌شود.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: صادرات ، خمیرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار