۲۵۰میلیون تومان برای ساخت واحدهای مسکونی زلزله فین بندرعباس مصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،شهریار نوری زاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: پس از رایزنی مسوولان و مصوبات اخذ شده، سقف تسهیلات واحد‌های آسیب دیده مناطق زلزله زده استان برای واحد‌های احداثی ۲۵۰میلیون تومان و واحد‌های تعمیری ۵۰ میلیون تومان مصوب شد.

وی افزود: بر اثر ۲زلزله شدید عصر یکشنبه ۲۳ آبان ماه، ۳هزارو۳۷۰ واحد مسکونی در هرمزگان خسارت دیدند که از این شمار ۲ هزار و ۱۵۰ واحد نیازمند نوسازی و احداث و مابقی نیاز به تعمیرات دارند.

او گفت: سقف تسهیلات برای واحد‌های احداثی ۲۵۰ میلیون تومان مشخص شده که از این مبلغ ۷۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی و برای واحد‌های تعمیری سقف ۵۰ میلیون تومان مصوب شده که ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و مابقی تسهیلات بانکی است.برای ۲۰۰ واحد مسکونی که دام‌های آن‌ها دچار آسیب شدند نیز از طریق مصوبه‌های دولت، کمک‌های لازم را خواهیم داشت.

شهریار نوری زاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: هم اکنون ستاد بازسازی در شهر فین راه‌اندازی شده و نیرو‌ها در منطقه حضور دارند و آواربرداری از منطقه گیشان غربی شروع شده است. با توجه به زمان بر بودن تصویب و تخصیص اعتبارات مصوب دولتی، با دستور رییس بنیاد مسکن کشور، تصمیم بر آن شده که از محل اعتبارات حساب ۱۰۰، آهن آلات، سیمان، اسکلت فلزی و دیگر اقلام ساختمانی برای احداث واحد‌ها تهیه شود که هم اکنون این کار‌ها انجام و بارگیری این کالا‌ها جهت ارسال به هرمزگان انجام شده و در کوتاهترین زمان ممکن عملیات بازسازی شروع می‌شود.

به گزارش براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگی ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگی بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگی بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگی بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگی کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

بر اثر این زلزله یک نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.