مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:حفظ و حراست از اراضی ملی از مهمترین اولویت‌های راه و شهرسازی است که در این راستا در سال جاری ۴۶۸ هکتار از اراضی ملی در استان سنددار شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: از این تعداد اراضی ملی سنددار شده در استان ۳۵۹ هکتار اراضی ملی داخل حریم و ۱۰۹ هکتار اراضی داخل در محدوده بوده است.

مرادی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی ملی در استان در راستای تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت قرار دارد، گفت: درسال جاری همچنین ۱۶.۳هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶۳۵ میلیارد ریال از متصرفین بازپس گرفته شده است.

او یادآور شد: درسال جاری همچنین ۶۴۹ مورد از اسناد دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شده است، ضمن اینکه لازم است، ازهمه ظرفیت‌های موجود برای حفظ و نگهداری سرمایه‌های ارزشمند (اراضی ملی) استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: تلاش‌های انجام شده در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند وتبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت باید دنبال شود.

مرادی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان‌ها ازظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخورداراست و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند از تمام ظرفیت‌های موجود درون سازمانی و برون سازمانی استفاده خواهد کرد تا ریشه زمین‌خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.