دیدار حسن کاظمی قمی با اعضای شورای علمای اهل شیعه افغانستان

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با اعضای شورای علمای اهل شیعه افغانستان درباره همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش در کابل با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره موضوعات فرهنگی، امور مهاجران ساکن ایران و همکاری‌های ایران با مردم افغانستان بحث و تبادل‌نظر کردند.

نماینده ویژه ایران که 24 آبان ماه برای سفری سه روزه وارد کابل شد، گفته بود که در دیدار با مقامات طالبان «آنچه در افغانستان گذشت را مرور خواهیم کرد تا چگونه می‌توان یک هماهنگی تازه میان کشورها در مورد افغانستان به میان آید».

وی اظهار داشت که برخی کشورها با نام مبارزه با تروریسم به دنبال آغاز جنگ نیابتی در افغانستان هستند.

کاظمی قمی در رابطه با موضع ایران درباره به‌رسمیت شناختن دولت طالبان نیز تصریح کرد: ایران به خواسته‌های مردم افغانستان احترام می‌گذارد.

نماینده ویژه ایران طی روزهای گذشته با مقامات ارشد طالبان از جمله ملابرادر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این نیز، عالمی بلخی عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان درباره تأمین امنیت شیعیان گفته بود که طالبان بر اساس توافقاتی که شده است تمام تلاش خود برای تأمین امنیت شیعیان به کار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار