مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر در حقیقت تعالی بخش سبک زندگی ایرانی اسلامی و جهت دهنده و سرعت دهنده فرهنگ اسلامی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا برگزار شد گفت: خراسان نقشی بی بدیل در فرهنگ این مرز و بوم دارد این حضور گرم نشان دهنده اهتمام فرهنگی و هنری به مسئولین شهری است.

وی افزود: مباحثات زیادی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم و دغدغه ما این بود که در این دوره جدید اتفاق خوب و نظام داری در مناطق محروم استان بیافتد وتوجه و رویکرد به کف میدان باشد که در این حوزه نه تنها مرکز استان ها بلکه به سراغ شهرستانها و مناطق محروم برویم.

معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی ادامه داد:اگر قرار است رویکرد فرهنگی انجام شود و کادر سازی صورت گیرد باید از مناطق محروم شروع کرد.
هاشمی بیان کرد:تصمیم داریم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت و قوت مساله استان‌ها را به صورت محوری و اساسی داشته باشیم.

هاشمی بیان کرد: خطاب ما به جناب حسین زاده این است با دقت و حوصله و حسن تعامل صد در صدی با اهالی فرهنگ و رسانه حرف های پر مغز این استان را بشنوید و با دقت رصد و پیگیری کنید که این مساله باعث دلخوشی هنرمندان این خطه خواهد شد.

ابزار هنر تعالی بخش سبک زندگی ایرانی اسلامی است

او تصریح کرد:برنامه ای را در وزارت شروع کردیم که در آن تصمیم گرفته شد جهت انتصاب مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها از جوانان مومن جوان انقلابی اهل هنر و ذوق و خوش فکر و خوش تعامل استفاده کنیم.انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از خراسان شروع شد و ما این مساله را به فال نیک میگیریم.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه معارفه خود که با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی امام رضا تشکیل شده بود گفت: هنر تعالی بخش فرهنگ ارشاد اسلامی است؛ توجه و رسیدگی به مناطق محروم، کادر سازی، تعامل خوب با اهالی فرهنگ و رسانه و ایجاد کار قرارگاهی و تشکیلاتی جهت سازماندهی امور از اهم فعالیت‌ها خواهد بود.

او افزود: اگر همراهی مردمی اتفاق بیافتد به اهداف فرهنگی می‌رسیم با اسوه شهدا که در عرصه دین و هنر و جنگ سخت پیشقدم بوده اند سکان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را در دست میگیرم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: دیار ما دیار فردوسی هاست هنر او رستم پروری بود، فرهنگ ما رستم هاو برونسی‌ها و کاوه‌ها کم ندارد قهرمانان ما برای اینکه بتوانند الگو بشوند از ابزار هنر که کارآمدترین ابزارهاست استفاده می‌کردند.


بیشتر بخوانید


حسین زاده بیان کرد: هنر در حقیقت تعالی بخش سبک زندگی ایرانی اسلامی و جهت دهنده و سرعت دهنده فرهنگ اسلامی است.

او تصریح کرد: مهم حصرت امام این بود که باید به هنری پرداخت که ستیزه جویی با استکبار جویان جهانی را بیاموزد همچنین متعهد به هنر پاک ایرانی اسلامی و خانواده محور در این موضوع هستم اگر غیر از این بود دوستان امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: اهل گفتگو و فضای فرهنگی رسانه‌ای هستم بسیاری از اهالی فرهنگی در کف میدان فعالیت دارند اگر این‌ها تقویت شوند برای هنرمندان حرفه‌ای ما بازوی ارزشمندی خواهند شد.

حسین زاده اظهار کرد:در خیلی از شهرستان‌ها شاهدیم که کتابفروشی نیست که یا باید کتابفروشی احداث کرد و یا از ابزار مردمی بهره جست، اگر تحولی باشد باید با کمک جبهه فرهنگی و هنری باشدبه کمک و دعای خیر مردم نیاز دارم که شرمنده خون‌هایی که برای آزادی و استقلال ایران اسلامی ریخته شده نباشیم.

انتهای پیام//ف.غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.