یک مستند ساز گفت: در سینما داستان قوی نداریم، برای همین سینمای مستند از سینمای داستانی قوی تر است.

ساسان فلاح‌فر، در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت برگزاری جشنواره سینما حقیقت گفت: سینما حقیقت ویترین سینمای مستند ایران و مهم‌ترین رویداد مستند سینمای ایران است؛ برگزاری چنین رویدادی اهمیت بالایی در بین مستندسازان دارد، چون می‌توانند آثار تولید شده توسط همکارانشان را در این جشنواره ببینند و با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

او درباره عملکرد جشنواره سینما حقیقت در جذب عامه مردم به فیلم مستند گفت: این جشنواره برای افراد فرهیخته و کسانی است که به سینمای مستند علاقه دارند و بخاطر عمومی بودن این جشنواره و چون در فضای خصوصی برگزار نمی‌شود، باعث شده تا علاقه مردم نسبت به این ژانر افزایش پیدا کند. افزایش اکران فیلم‌ها در پلتفرم‌های مجازی و آنلاین باعث شد مردم از همه جای کشور به تماشای این فیلم‌ها بنشینند که این دستاورد بزرگی برای یک مستندساز است، چون باعث دیده شدن کارهای تولیدی شد.

کارگردان مستند «چشم ایرانی» در چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت گفت: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین به جسارت بالایی نیاز داشت، چون ممکن بود اتفاقات بدی رخ دهد، اما با مدیریت و برنامه ریزی درستی که انجام شد، این اتفاق به درستی پیش رفت، قاعدتا ضعف‌هایی هم داشت، اما همین که این روند آغاز شد بسیار خوب و مفید بود.

فلاح‌فر در پایان با اشاره به برتری سینمای مستند نسبت به سینمای داستانی گفت: به نظرم در سینما داستانی قوی‌ نداریم و تاکنون سینمای مستند ما بسیار قوی‌تر از سینمای داستانی ما عملکرده است، اما مشکل این است که ذائقه مخاطبان را بسیار کم به سمت سینمای مستند برده‌ایم وگرنه قدرت سینمای مستند ما خیلی بیش‌تر از سینمای داستانی است؛ قطعا فیلم‌های مستند ما هم از لحاظ فیلم و هم از لحاظ محتوایی بسیار قوی‌تر از سینمای داستانی ما است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار