محفوظی انطباق محلی و ملی گرایی را از خصوصیات بارز شبکه های استانی برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون فرهنگی، خطاب رئیس رسانه ملی گفت: شـبکه‌های اسـتانی سـازمان صـدا و سـیما، بـا توجـه بـه تعـداد، سـابقه تأسـیس، میـزان مخاطـب و توانایـی بـالای تولیـد و انتشـار محتـوا در بسـترهای رادیـو، تلویزیـون و اخیـراً فضــای مجــازی، از مهمتریــن رســانه‌های محلــی کشــور بــه شــمار می‌رونــد.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس کل رسانه ی ملی در این خصوص که  این رسانه آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌یِ تحریف و تفتین است ، یکی از راهبردهای عملی تحقق این انتظار و مطالبه رهبر معظم انقلاب، صدور پیام و آرمان انقلاب اسلامی با زبان رسانه، از راه شبکه‌های استانی است.

محفوظی عملکرد موفق جبلی در عرصه بین‌الملل را در دو بخش عام و خاص افتخارآمیز دانست و بیان کرد: عملکرد رئیس جدید صدا و سیما در قامت سفیر جمهوری اسلامی در تونس و سپس معاون برون مرزی صدا و سیما، از آن‌جا برجسته است که برخوردار از نعمت تسلطِ مکالمه به زبان عربی است و می تواند در اهمیت ضریب نفودِ رسانه از رهگذر زبان مشترک تاثیر خوبی داشته باشد.

او خواستار پیگیری و گزارشات بیشتر در خصوص مصوبه "دهه‌ی تقاربِ فرهنگی" با کشورهای هم مرز و همسایه ایران در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور شد و یکی از مطالبات مجلس در دوره جدید فعالیت صدا و سیما و شورای فرهنگ عمومی را اجرایی شدن این مصوب عنوان کرد.

بر اساس مصوبه ی دهه تقارب فرهنگی استان‌ها و شهرهای مرزی ایران که استان خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، خراسان، کردستان، سیستان، هرمزگان، گیلان،مازندران، گلستان، بوشهر و ... بخشی از آن‌هاست، باید با شهرهای معادل در آن سوی مرزهای مشترک، ارتباطات فرهنگی برقرار کنند.

محفوظی تأكيد كرد: از رسانه ملی انتظار می رود تا در اجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی، از طریق تفاهم‌نامه‌های رسانه‌ای با محوریت شبکه‌های استانی و فعالیت‌های مشترک بین مؤسسات هنری بومی استان‌ها با مؤسسات مشابه کشورهای همجوار مرزی اقدام کند

او اجرای خواسته های رهبری، افزایش قدرت نفوذِ رسانه ملی و همچنین مردمی‌سازی فرهنگ، هنر و رسانه را از نتایج فعالیت های شترک موسسات هنری بومی استان های مرزی با کشرهای همجوار مرزی خواند.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس در پایان سخنان گفت: امید است تا بیشتر از گذشته بر آهنگِ پیشرفت، تکامل، گسترش، امتداد و عمق کار رسانه ملی که صدای انقلاب اسلامی در جهان است، افزوده شود.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.