رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال از اعتبارات پروژه‌های زیرساختی جهش تولید این استان تخصیص یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امسال تاکنون هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال از اعتبارات پروژه‌های زیرساختی جهش تولید این استان تخصیص یافته است.

او افزود: امسال برای اجرای ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی این استان ۱۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال منابع مالی پیش‌بینی شده که تاکنون هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


شهریارپور با اشاره به ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها به ۲۷ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

او ادامه داد: این طرح‌ها شامل آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس، تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، گل‌محمدی و زعفران، توسعه کشت‌های گلخانه‌های، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تکمیل جایگاه اطفای حریق، تولید نخ ابریشم، راه‌اندازی ۲۸ واحد صنعتی راکد، فعال‌سازی پنج معدن متروکه، پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی شهرکرد است.

شهریارپور گفت: تکمیل و تجهیز کمپینگ بزرگ دوپلان و دره‌عشق، بهسازی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پُرتصادف محور‌های ارتباطی، اصلاح نقاط حادثه خیز و ساخت راه‌های روستایی، تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا، تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی، بهسازی معابر و مسیل‌ها روستایی و انجام مطالعات امکان‌سنجی ۳۶۰ روستای در معرض خطر و تکمیل و تجهیز کلینیک بیماران خاص چهارمحال و بختیاری از دیگر طرح‌ها است.

او افزود: پارسال در برنامه جهش تولید استان ۴۶ پروژه با ۲۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال منابع اعتباری و تسهیلاتی و اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۳۴۴ نفر در ۱۷ پروژه صنعت و معدن، ۲۰ پروژه کشاورزی و ۹ پروژه خدماتی مصوب و در دستور کار قرار گرفته است.

شهریارپور اضافه کرد: برای پروژه‌های فوق تاکنون هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف ملی، استانی، بودجه شرکت‌های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی اختصاص یافته که ۷۰۹ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های جهش تولید و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان هرچه سریع‌تر نسبت به جذب اعتبارات در اختیار اقدام کنند.

شهریارپور به برنامه سفر‌های استانی رئیس جمهوری در آینده‌ای نزدیک اشاره و تاکید کرد: تعدادی از طرح‌های مهم و دارای اولویت استان برای ارائه در این سفر بررسی و آماده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار