کمبود سیلندر گاز مایع موضوعی است که مدتی در شهرستان خوسف دردسرساز شده و همین امر باعث تشکیل صف‌های طولانی گاز مایع در این شهرستان شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از اهالی شهرستان خوسف گفت: ۱۶ روز می‌شود که گاز مایع اصلا نیامده و اهالی برای رفع مشکلشان مجبور می‌شوند درختانی که با زحمت بسیار منابع طبیعی کاشته و اکنون به ثمر رسیده است را قطع و برای سوختشان استفاده کنند.

او افزود: اکثر متقاضیان گاز مایع اهالی روستا‌هایی هستند که گاز به آن جا نرسیده یا مردم توان گازکشی ندارند.

یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: در خیلی از مناطق این شهرستان علمک‌های گاز نصب شده، اما هنوز لوله کشی و گاز کشی انجام نشده است.

مشکل گاز دغدغه اصلی مردم در فصل سرد زمستان

صف‌های طولانی برای رسیدن به گاز مایع از یک طرف و دست خالی برگشتن هم طرف دیگر ماجرا است.

یکی دیگر از شهروندان ادامه داد: مردم روستا صبرشان تمام شده است چه زمانی بساط صف‌های گاز برچیده می‌شود.

توزیع کننده گاز مایع در این شهرستان گفت: در آبان ماه امسال توزیع گاز مایع کاهش داشته و سهمیه ۱۲۰ تنی به ۲۰ تن کاهش یافته است.
زمستان سردی در راه است و مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

جای خالی نظارت بر توزیع گاز مایع

مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت: مشکلی در تامین گاز مایع وجود ندارد اگر این مشکل وجود داشت باید علاوه بر شهرستان خوسف در سایر شهرستان‌ها هم صف‌های طویل گاز مایع تشکیل می‌شد.

او افزود: در مهر ماه امسال ۴۱ تن گاز مایع در شهرستان خوسف عرضه شده و در ۲۳ روز آبان ماه نیز ۹۰ تن گاز مایع توزیع شده است.
مردانی اظهار کرد: توزیع گاز مایع نسبت به ماه‌های قبل ۱۱۷ درصد افزایش داشته است و در ۹ سال گذشته نیز میانگین مصرف گاز مایع ماهانه ۱۰۰ تن بوده است که اکنون هم به ۱۰۰ تن می‌رسد و مشکلی در تامین گاز مایع وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وظیفه اصلی نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.