ورود گردشگران عراقی به کردستان تسهیل می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برنامه‌ریزی برای تسهیل در ورود گردشگران اقلیم شمال عراق به کردستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز در جلسە‌ای با حضور شرکت کنندگان در فم‌تور گردشگری سلامت گفت: حفظ تعادل در تعداد گردشگران خروجی از کردستان به اقلیم شمال عراق و ورود گردشگران از این اقلیم به کردستان یکی از اهداف این اداره کل است.

وطن دوست اظهار داشت: ارتباطـ مابین فعالین گردشگری کردستان با اقلیم شمال عراق از دیگر اولویت‌های معاونت گردشگری و سرمایه گذاری کردستان است که امید است این ارتباط منجر به جذب گردشگران بیشتر اقلیم شمال عراق به استان شود.

او افزود: خوشبختانه شهرستان مریوان بعنوان دروازه ورود گردشگران اقلیم شمال عراق دارای ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری سلامت، طبیعت گردی و گردشگری تجاری است، که سعی خواهیم کرد با همکاری بخش خصوصی استان حداکثر استفاده از این پتاسیل‌ها را ببریم.

 در ادامه هیات گردشگری سلامت اقلیم شمال عراق از مراکز درمان و بیمارستانی (بیمارستان بوعلی و فجر) شهرستان مریوان، مراکز اقامتی و بومگردیها، جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و فرهنگی شهرستان مریوان با همراهی هیات ایرانی بازدید و از نزدیک امکانات و تسهیلات این مراکز را مورد بازدید قرار گرفت که بسیار مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد بخش خصوصی استان کردستان و اقلیم عراق نسبت به عقد قرارداد و تفاهم نامه بویژه برنامه ریزی لازم برای تور‌های آخر هفته‌ای به مقصد مریوان اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.