نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در حوزه علم، تذهیب، تعلیم و تربیت فعالیت دارند و فعالیت هر ۲ حوزه مشابه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جلسه کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه و روحانیون طرح امین با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در تربیت دینی کنار نظام آموزش و پرورش باشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در حوزه علم، تذهیب، تعلیم و تربیت فعالیت دارند و فعالیت هر ۲ حوزه مشابه است.

او افزود: توجه به نظام تعلیم و تربیت لازمه اصلاح و پیشرفت جامعه است و باید با استفاده از ظرفیت طلاب در مدارس برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان و نهادینه کردن اخلاقیات و تعالیت دین استفاده شود.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: حضور طلاب و روحانیون در مدارس نقش مهمی در نهادینه کردن آموزش‌های دینی در بین دانش آموزان دارد و باید حضور طلاب و روحانیون در مدارس نهادینه و تقویت شود.

او ادامه داد: بحث تربیت، معنویت و اخلاق محوری و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای نظام اسلامی و انقلاب اسلامی از اهداف فعالیت نظام آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است و باید این حوزه در کنار همدیگر در یک جهت فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تا کید بر اینکه آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود به نیروی کارآمد، متخصص و پاسخگو نیاز دارد، گفت: در حوزه‌های علمیه باید نیرو‌های کارآمد، پاشخگو به شبهات و دارای هنر تعامل و ارتباط با نسل جوان تربیت شود.

او گفت: آموزش و پرورش باید عرصه را فراهم کند تا در مدارس نگاه دینی حاکم شود و نگاه به نماز و حضور طلبه در مدارس نهادینه شود.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: حوزه پرورشی مهمترین حوزه آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.

او افزود: هم‌اکنون در سند تحول بنیادین ۶ حوزه فعال است که پنج حوزه آن مربوط به حوزه پرورشی و تربیت بدنی و سلامت و تنها یک حوزه مربوط به ساحت علمی و فناورانه است.

قائدامینی اضافه کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های پرورشی برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۶ عنوان در مدارس اجرا می‌شود و در سال تحصیلی گذشته ۳۲ هزار دانش‌آموز استان در این مسابقات شرکت کردند که سه هزار و ۶۰۰ نفر به مرحله استانی، ۹۵ دانش‌آموز به مرحله کشوری رسیدند و ۱۰ دانش‌آموز نیز در مسابقات کشوری به رتبه‌های برتر را کسب کردند.

او با تاکید بر اینکه کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از سال ۹۷ با یک برنامه پنج ساله فعال شد، گفت: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش به همکاری سایر نهاد‌ها نیاز است.

قائدامینی گفت: در سال تحصیلی جدید در استان ۶۰ مدرسه مجری طرح امین هستند و روحانی طرح امید در این مدارس فعال است و در راستای تقویت فرهنگ نماز و نماز خوانی نیز در در مدارس برگزاری نماز جماعت، هر ماه یک مسجد فعال است.

او افزود: حوزه علمیه و آموزش و پرورش ۲ بال پرواز برای دانش‌آموزان هستند که همراهی، همسوی و هماهنگی بین این دو مجموعه باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
طلبه ها که همه تو ارگانها و نهاده و جاهای نظامی ا استخدام شدند د