به همت اداره کل ارشاد اسلامی استان ایلام و انتشارات زاگرو، ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی شهرستان هلیلان اهدا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سعید شهبازی فرماندار شهرستان هلیلان، شهردار و شورای شهر، ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی هلیلان اهدا شد.

سعید شهبازی فرماندار هلیلان در ابتدای این آیین به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد: من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان‏ می‏‌افتم، قلباً غمگین و متأسف می‏‌شوم. این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب عقلاً ده برابر این میزان، رواج و توسعه و حضور داشته باشد.

او ادامه داد: نشر و توسعه کتاب و کتابخوانی باید در دستور کار همه ما قرار بگیرد و ما نیز به عنوان سربازان انقلاب باید این وظیفه را انجام دهیم.

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته‌ی کتاب، گفت: شهرستان هلیلان دارای پتانسیل‌های فرهنگی هنری و منابع انسانی توانمند است که میراث دار تاریخی کهن و آثار و داشته‌های اصیل بومی و محلی ارزشمندی است.

او افزود: موضوعات متعددی در حوزه‌های مختلف این شهرستان وجود دارد که مکتوب شدن و انتشار آن‌ها به همتی مضاعف نیازمند است و با هدف‌گذاری درست روی آن‌ها تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد.

خودآموز اظهار کرد: امیدواریم با ابلاغ چارت اداری مورد نظر، هر چه زودتر شاهد افتتاح نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان هلیلان باشیم و بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و هنری را به صورت گسترده و مطلوب برگزار کنیم.

او مشارکت و احساس دغدغه و مطالبه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را در رسیدن به خواسته‌های این شهرستان و پوشش کاستی‌های زیرساختی فرهنگی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی هنری تاثیر گذار دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود:کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام نیز فرصتی است که بتوانیم با تولید آثار مختلف شاهد وسیع‌تر شدن فرهنگ کتاب و کتابخانی در شهرستان هلیلان و همچنین استان باشیم.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.