مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی از پرداخت ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عصمتی پور مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی در نشست هیئت اندیشه ورزی بسیج عشایری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون به عشایر استان ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تامین نهاده‌های دامی و حمایت از تنوع شغلی جهت ماندگاری در محلات عشایری پرداخت شده است.

او افزود: هدف اداره کل امور عشایر ماندگاری و حفظ عشایر در محلات عشایری، حفظ تولیدات، جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها، جلوگیری از حاشیه نشینی و کمک به امنیت جامعه است.

عصمتی پور در ادامه به خدمات اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اشاره و ادامه داد: آبرسانی سیار و پایدار، پرداخت تسهیلات بانکی، توزیع پنل‌های خورشیدی، مرمت قنات‌ها و ایلراه ها، توزیع نهاده‌های دامی یارانه ای، واکسیناسیون رایگان و پیگیری خرید دام گوشه‌ای از اقداماتی است که با هدف خدمت رسانی به عشایر انجام می‌شود.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: گرچه بر اساس قانون، ادارات عشایری می‌بایست به کسانی خدمات ارائه دهند که در سامانه آماری ثبت مبنایی کشور اطلاعات خود را ثبت کرده باشند.

در ادامه نجف پور مسئول بسیج عشایری خراسان جنوبی گفت: عشایر نه تنها مرزداران و امنیت آفرینان کشور هستند بلکه تولیدکنندگان و مولدان بی منت کشور در زمینه تولید گوشت قرمز، لبنیات و صنایع‌دستی هستند.

او افزود: اولویت گذاری در رفع مشکلات جامعه عشایری از اهداف اصلی هیئت اندیشه ورزی بسیج عشایری است.

نجف‌پور ادامه داد: در استان ظرفیت برای افزایش خدمات رسانی به عشایر وجود دارد که باید با مدیریت و پیوند سازمان‌های متولی با یکدیگر محقق شود و این کار مسئولیت اصلی هیئت اندیشه ورزی بسیج عشایری استان است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.