به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، سه جلد کتاب در حوزه داستان و خاطره‌ گویی و زبان‌شناسی به مشارکت نویسندگان جهرمی منتشر و رونمایی شد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب زبان‌شناسی از مجموعه کتاب‌های پایۀ انتشارات آکسفورد از هنری ویدوسن با مشارکت بهار پورشاهیان و رها زارعی‌ فرد، اعضای هیئت علمی گروه زبان‌شناسی دانشگاه جهرم ترجمه شده است.

این کتاب با ۱۳۹ صفحه و بهای ۴۰۰هزار ریال در انتشارات رهنما فرهنگ به چاپ رسیده و جزء مجموعه کتاب‌های مقدماتی حوزه زبان است.

در بخش‌های مختلف این کتاب، مسئله پایه زبان شناسی شرح داده شد که مواردی از پیدایش زبان و نحوه تکامل آن، قواعد و سطوح تجزیه و تحلیل، آواشناسی و واج شناسی، واژه شناسی، نحو، معناشناسی، کاربردشناسی و در آخر دامنه تحقیقات زبان شناسی بحث شده است.

موضوعاتی که تا کنون از این مجموعه منتشر شده است شامل فراگیری زبان دوم، زبان و فرهنگ، آزمون زبان، زبان‌شناسی تاریخی، روان‌شناسی زبان، جامعه‌شناسی زبان، سبک‌شناسی، زبان‌شناسی، منظورشناسی زبان و آواشناسی است.

کتاب دوم در این هفته، کتاب گل‌های بهشتی نوشته حجت‌الاسلام شیخ محمد بهشتی با محوریت سیره شهدای عصر عاشورای جهرم بود که در ۵۰۰ جلد منتشر شد.

این کتاب را انتشارات سردار شهید عبدالرضا مصلی نژاد، صفحه‌آرایی محسن رحمانیان و طراحی جلد میلاد غضنفری در امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم تهیه و وارد بازار کتاب شد.

 عصر عاشورای سال ۱۳۶۲ سیزده تن از رزمندگان جهرمی در جریان عملیات والفجر ۲ در حال اعزام به مناطق غرب کشور بودند که در منطقه حاج عمران با کمین دشمن روبه‌رو شدند و تنها راننده اتوبوس زنده ماند.

سید مهدی صحرائیان، سعید اعظمی، شهید محمد روغنیان(مصطفی‌زاده)، حمیدرضا یثربی، سید مسعود مروج، مصطفی رهایی، غلامعباس کارگرفرد، محمود زارعیان، حمید مقرب، ابراهیم یاعلی، کرامت‌الله اقناعی، اسدالله رزمدیده و بمان‌علی ناصری ۱۳ شهیدی بودند که به دست منافقان به درجه رقیع هادت نائل آمدند.

کتاب قرار در بهشت، بر اساس عاشقانه‌های طاهره غلامعلی‌شاهی، همسر شهید مدافع حرم محمد استحکامی با قلم رضا آبیار در دفتر نشر معارف نهاد مقام معظم رهبری به چاپ رسید.

این کتاب با ویراستاری رامین‌ بابازاده در ۱۶۰ صفحه در یک‌ هزار نسخه با قیمت ۴۰هزار ریال به بازار کتاب روانه شد.

شهید محمد استحکامی زاده شده ۱۳۶۲ جهرم از مدافعان حرم حضرت زینب (س) در اواخر مهرماه ۹۴ در مبارزه با تکفیری‌های تروریست در دفاع از حرم حضرت عقیله بنی‌هاشم (س) به شهادت رسید و در عصر روز تاسوعا در جوار گلزار شهدای رضوان جهرم به خاک سپرده شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار