به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروهای شاسی بلند هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به سوبارو اوت بک و سوبارو فارستر اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، سوبارو اوت بک و سوبارو فارستر این روزها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.
فارستر، رقیبی برای RAV۴ است که در کنار این برند تجاری، قابلیتهای کاربردی زیادی را ارائه میدهد. همچنین با توجه به دیفرانسیل AWD استاندارد ، پیشرانه استانداردی را ارائه می دهد. در همین حال، اوت بک به عنوان یک واگن قدیمی از Legacy تولید شد و می توان آن را خودرویی با اندکی روکش اضافی و ارتفاع سواری دانست.
فارستر : فارستر دارای شیشه جلوی بزرگ است و راننده به راحتی می تواند جلو را ببیند و دقیقا بداند که دماغه کاپوت به کجا ختم میشود. از طرفی به دلیل شکل عمودیتر فارستر ، دید همه جانبه عالی است. صندلیهای عقب و جلو نسبتاً راحت هستند، اگرچه بالشتک کاملاً صاف و کمی بیش از حد پایین است. چرم خوبی در صندلی طراحی شده و به اندازه کافی قابل تنظیم هستند تا در اشکال و اندازههای مختلف مناسب باشند.
فارستر دارای صندلی چرمی، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی با ناوبری بومی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی ۱۰ جهته با عملکرد حافظه، صندلیهای عقب خوابیده و ... است. سیستم اطلاعات سرگرمی سوبارو زیبا نیست، اما کارایی بالایی دارد. یک مزیت بزرگ نسبت به اوت بک دارد که استفاده از صفحههای فیزیکی بزرگ برای کنترلهای آب و هوا است.
صفحه نمایش ثانویه که در بالای داشبورد قرار دارد، تنظیمات را نشان میدهد، که در ابتدا ممکن است سخت باشد، اما در نهایت تمرکز را به جاده نزدیکتر میکند.
اوت بک: طراحی اولیه فضای داخلی اوت بک به طور قابلتوجهی همانند سوبارو است، با همان فرمان و طراحی مشابه داشبورد؛ صندلیهای ردیف جلو، ارگونومیک و بسیار قابل تنظیم، منظرهای عالی به بیرون ارائه میکنند، حتی اگر شیشهای به اندازه فورستر بلندتر نباشد.
تفاوت آشکار اوت بک و فارستر در صفحه نمایش مرکزی است که برای اوت بک بزرگتر است. این خودرو رابط کاربری مشابه فارستر را دارد و دارای دکمههای تنظیم صدا است. اوت بک بدون ناوبری بومی کار میکند، اما با Apple CarPlay و Android Auto استاندارد مانند فارستر ، میتوانید از برنامه دلخواه خود استفاده کنید. اوت بک دارای کنترل آب و هوای خودکار دو منطقهای مانند فارستر است و کنترل صوتی را اضافه میکند. تهویه مطبوع در اینجا نیز مانند فارستر سرد و موثر است.
اوت بک: موتور توربو، ۲.۴ لیتری ۲۶۰ اسب بخار نیرو تولید میکند و حداکثر گشتاور ۲۷۷ پوند بر فوت از ۲۰۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. این موتور اوت بک را به یک WRX پرسرعت تبدیل نمیکند، اما تلاش بسیار کمتری برای بالا بردن سرعت یا اجرای پاسها لازم است.
فارستر: یک پیشرانه فاستر را به یک موتور ۲/۰ لیتری ۴ سیلندر مجهز به یک موتور الکتریکی برای ترکیبی از پیشرانه برقی که سوبارو آن را "e-Boxer" مینامد، مجهز میکند. موتور دیگر یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو است. با توجه به اینکه فاستر مانند اکثر مدلهای دیگر خود در ژاپن ساخته شده است و نه در ایندیانا، انتظار میرود که یک موتور یا هر دو موتور به طور بالقوه تغییرات چشمگیری نداشته باشند.
انتهای پیام/